Branič

Б Г А Н II Ч.

БРОЈ 20.

више са нлша у супротности у томе, што смо видили, да оно: разбојништво, насилну изнуду п ппсмену иретњу у цељп нзпуде увршћује у крађе. Ми смо раније кад смо говорнлп о онпм кажњивим делима, већ казали, како је погрешна таква квалиФИ1 ;ацпја овпх дела; тада смо далн н разлоге за наше мишљење. За то бп било нзлишно, да н овде оиширно говоримо о томе. Али оиет зарад потпуности оцене, коју овде вршимо, морали смо и овде да напоменемо ово неколико речн о нстом предмету. То су, у главном, мане енглеског казненог права о крађи. Но ири свем том у ошнте ценећн пропнсе енглеског каиеног нрава о крађи, иеби се могло овоме пребацити, да бар у главном не одговара захтевпма данашње цивилизације. Оно истипа ннје увек бпло такво, већ је до данашњег стања дошло само поступиим развијањем п усавршавањем. Алп, у сваком случају, толико му се мора признати, да је с временом непрестано корачало нанред докле нпје дошло до свог данашњег стања. Оно је у почетку било строго, ако се готово не бп смело рећи п сурово. А доцније су 7 та строгост п суровост мало по мало нестајале, док нису заузелп своју данашњу хуманост. Тим начнном енглеско казнено право прпближавало се, истина поступно, алп зато и спгурно, онпм иачелима, која треба да буду основа здравом и човечанском идеалу казненог ирава. Тај развнтак и резултат впди се у енглеском казненом праву како кад је реч о самом појму крађе, тако и у деоби њених облика; а нарочито се то примећује у њеној казнености. Најпре није било са свим јасно, кад бп се смело рећп да постоји крађа; а доцније то је питање све боље и боље цењено, док се најпосле п у томе није дошло до резултата, који је створио правилаи поглед и коректну оцену онога, што се сматра као апсолутно нужно за појам крађе. Тако исто било је и-еа облицима крађе. У почетку није била у енглеском казненом нраву повучена тачна граница између просте и тешке крађе; но доцније и то је извршено правилно тако, да ни у том погледу данас енглеско казнено право није заостало нза савременог развоја у казненом праву у опште.