Branič

ГОД. V.

БЕОГРАД !. МАЈА 1898.

ВРОЈ 9.

БРАНИЧ ЧАСОПИС 31 ПРАЗНЕ Ћ ДРЖАВНЕ НЛУКЕ ОРШН УДРУЖЕША ЈАВННХ ПРАВОЗАСТУПНИКА У СРБИЈИ ЛЛЛ/\ЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛ/У\ЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛАЛЛЛЛЛЛЛЛАЛЛЛЛЛ/^\Л/УУ^^\ЛЛЛЛЛАЛЛЛА\ЛЛ'\ЛАЛЛАЛЛЛЛЛЛЛАЛ Л ЛЛЛЛЛЛЛ'\ЛЛАЛЛЛ Л Л ИЗЛАУИ: ; одговорни уредник : ; УРЕДНИШТВО: 1. и 16. сваког ! Милан Ст. Марковиб ; Дубровачка удица месеца. ♦ прдвозаступник ! број 18. ^А/*/^^*^/^*\/*\ЛЛЛ/*^ЛЛЛЛЛЛЛ/у^Л/*Л/^\/*^^*/*^^\/*\ЛЛ/*\ЛЛЛЛЛЛЛЛ/*\ЛЛЛЛ/*\Л/^УчЛЛЛЛЛЛ^/ЛЛ/*\ЛЛЛЛЛ/^\ЛЛЛ/ЛЛЛ/^ ГРАНИЦЕ СУДСКЕ ВЛАСТИ ПОВОДОМ ЈЕДНЕ НЕПРАВИЛНЕ ПРАКТИКЕ КОД НАС (Наставак из Ср. 7.) б). Одное џаџеђу судске и адмистративне власти. 25. Оаште начело. У почетку ове наше расправе ми смо казалп да законодавна влает прави законе, а пзвршна их извршује, и да се ни једна од ових двеју власти не сме мешати у послове друге: законодавна власт не може примењивати законе, а извршна не може их доносити. Тако исто, видели смо да у држави постоје две извршне власти, судска и адшгаистратнвпа и да свака од њих има свој одређени круг рада. Прва примењује законе из области .приватнога права и законе кривичне, а друга законе из области јавнога права. Зашто се у држави чини ова подела у извршној власти, о томе је ранпје било говора, и није потребно да то понављамо. За нас је овде главно да су судска и административна власт одвојене, да прва нема права вршити административне послове, као што друга не сме опет расправљати приватне и крнвичне спорове који су стављени у надлежност судова. Еао п шшело поделе између законодавне и извршне власти, тако је и начело одвојености судова од администрације уставно начело. То је један од оних основних принципа на којима иочива друштвена оргаиизација и бранич год. т.