Bratstvo

стварао, али је ипак унео у угашену и иврођену од непрестаног копирања, руску иконографију, начела оригиналне уметуметности, увео је у њу елементе лепоте, чија је права, усрдно штитио међу својим савременицима. Сви су признавали њетов таленат. Ушаков не само да се непрестано трудио, него је. био на челу свију сликарских радова своје епохе. Надзору »иконописца Симона Фјодорова«, предавани су сваки радови не само сликарски, него уопште сви којима, је потребна била услуга цртача. Он је сликао иконе, састављао јувелирне радове, везове, шта више за новад, гравирски рад,

цртао је планове и карте... - -

у

Најбоље иконе Ушакова налазе се у московској цркви грузинске Богоматере, у чијој је парохији живео. Ма необично великој даски створио је компликовану композицију иконе Владимирске Богородице, најлепше дело руске иконографије ХУШ. века. "То је оригинална химна светости и величине Москве. Шри дну иконе представљене су московски кремљевски зидови и Успенска Црква. У цркви Јован Калита и митрополит Петар чувају велико дрво, које се разрасло по целој икони као стабло родослова. Средња, главна његова, грана, ширећи се, образује велики, бојама украшен овал са сликом Богоматере. Две гране са стране свака, носи на, себи по десет кругова, (»клемјм«)“) са ликовима московоких светитеља, угодника и благоверних царева. На самом врху иконе оригинална је слика Спаситеља са ризом и круном у рукама. Иза кремљевских зидова, који су насликани ниже, са, обе стране Успенске Тркве, излазе фигуре пара Алексеја, Михајловича и царице Марије Иљинишне са паревићем Алексејем и Феодором.

Оригиналном сижеу иконе одговара и сликарска интер“ претација. Лик Богоматере — најбољи је од свију типова, које је створила руска иконографија. Боје су светлије и живље од

"т. ав. »охра« у иконографији, која је давала у тамнину и га,

против чега је устајао естетски трактат ХУП. века, »„Посланије ивуграфа Јевифа«. Цртеж, који чува све неправилности непокретног стила није лишен ипак уверености и своје лепоте. У неким фигурама уметник покушава да да покрет, и ако му то не полази потпуно за руком.

Ова. је икона нарочито од вредности због тога, што се У њој готово не могу приметити трагови страног утицаја, који се показује јако не само у делима руске иконографије ХМШ. века уошште, нето и у другим радовима и самог Ушакова. Овде је све руско: грађевине, костими и типови. Само се у бојама, које окружавају лик Богоматере, осећа неки утицај немачких »друкованих« листова.

Богатство фантазије јавља се као одлична особина, Ушакова Друга веома истакнута његова икона Благовест са ака-