Delo

ЗАНАТСКЕ ШКОЛЕ (ЈЕДНО ПИТАЊЕ ИЗ НАШЕ ЕКОНОМНЕ ПОЛИТИКЕ) У ннзу многих привредних питања која чекају своје решсње на сваки начнн долазп међу прва и најважнија питање о пндустријском и у опште привредном образовању народном, образовању које би нас спремило и оспособило да боње и научније освајамо споњну природу, црпећи из ње сва богаства којпма је наша земња тако обнлно одарена. У колико је човек спремнији да нздржи борбу са природом, да лакше овлађује и руководп њезинпм снагама, у толико ће његова борба са друштвом битп блажа и правнлннја, јер је тим двема борбама свакн човек у својој привреди нзложен. Мп смо до сада поклањали мало пажње иаставп земњорадника, занатлија и трговаца. Крајње је време да нешто озбињно и систематскн ураднмо п за образовање друштвенпх редова од којих највише завпси наше материјално богаство и боњитак. Свн виднмо да смо у домаћој радиности далеко изостали иза другнх народа н да помоћу ње нисмо у стању прибавњатн наше тако разгранате намирнице. Кућевна индустрија и занати не само да се нису развнли јаче него су ступили у Фазу распадања н такви, каквн данас постоје, немнновпо морају ишчезнути пред навалом стране радиности наоружане најбољим текничким знањнма. Великн напредак који се нзврши за последњих недесет годпна на ноњу индустријском изменио је основицу привредног живота и створно нове услове оистанка. На место заната са старпм рутпнама и строгим ограннчењпма рада долази Фабрична пндустрнја са бољом текничком снремом, велпкпм капита22 *