Delo

434 Д Е Л 0 стране, а друго с тога што је постојала као нека нада, да ће тај нарад навести Турке да се повуку у форове и утврђене положаје Киркилиса. Два батаљона 5. дивизије (колона бр. 3) извршила су тај напад у стеновитом лабиринту код Каракаја. Успели су да заузму падину, усред бујице од кише, која је баш тада бивала све јача. Било је 8 сати увече. Турци, бесумње под утицајем овог напада, али, несумњиво, још више узнемирени продирањем бригаде на крајњем левом крилу, повукоше се наједанпут ка Киркилису, остављајући у стењу своју артиљерију. Колона бр. 4 доиста је напредовала тога дана, од Алмаџика, где се била зауставила прошлога вечера, ка Кадикеју. Затим, маскирајући своје кретање поред једне врло дуге стеновите падине, која ју је покривала на десном крилу, та се колона некако „провуче“ до Акмаче. Зауставивши се ту око 8 сати увече, и она покуша да изврши ноћни напад, који потпуно успе, тако да се колона дочепа и Акмаче и Каракеја. Али Бугари се задржаше на овим двема нападима и не пођоше даље. Они у осталом нису то ни могли учинити, сматрајући да су постигнути резултати довољни и очекујући, као што су сами признавали, да ће се Турци повратити и предузети офанзиву. Шта се међутим догодило код Турака? Без сумње врло импресионирани овим двама ноћним нападима, Турци су осетили да се на њиховом десном крилу почиње да изводи опкољавање, док је пак лево крило, сузбијено ка Петри од колоне бр. 2, почело такође долазити у опаснсст од заобилазне акције колоне бр. 1, која, после свог победоносног учешћа у борби код Селиолуа, беше баш стигла код Герделиа. Тада, изнурени изванредним напорима, које су изискивала ова два дана борбе, и ослабљени морално и физички услед недостатка ентузијазма и хране, отомански војници наједанпут бише обузети паником! Ја сам прошао пешке целу околину Киркилиса, а нарочито онај део на југу, који води ка Каваклиу. Исто тако сам прошао пешке путом који иде од Киркилиса на Бунар Хисар. Свуда по земљишту беху остали трагови, тако рећи неуништљиви, једне од најстрашнијих паника, за које зна историја. Заглављени у коловозу до осовина, напуштени од запреге, чије су везе висиле одсечене, стајали су још ту, растурени по путовима бедно, топови, више од педесет на броју, са двапут