Dvadeset godina rada Prosvete

73

само читати и писати, да су свршили бар основну школу. Према букварима које главни организатор има на расположењу, упути исти-учитеље у рад и ови сами даље поучавају сваки своје неписмене ученике. Један пут у недјељи за сво вријеме трајања течајева обиђе главни организатор сваког учитеља, освједочи се о успјеху његова рада и даје даља упуства. Према способности и вјештини учитеља ови течајеви, како гдје, трају краће или дуље времена. Први начин рада свакако је солиднији, даје квалитативно боље резултате. Аналфабети код једног учитеља по професији свакако се боље учврсте у писању и читању, него код учитеља течајева у масама, који често сами знају само читати и писати. Овом првом начину организовања течајева недостаје само број, врло је спори тим путем аналфабетизам се веома тешко побија у једноме крају. Други је начин организовања течајева мање солидан али квантитативно даје често огромне резултате.

Течајеви који су одржани на иницијативу и под надзором Просвјете вршени су и на један и на други начин. Напрви начин организујући течајеве одржала је Просвјета течајева, како

приказује следеће табеле: Течај за неписмене на селу.

Просвјетини течајеви за неписмене прије Ослобођења.

По даита Одржано |Повољно свршило| Издано за течатечајева |течај аналфабета јеве круна

1906/07. (5 156 263'—

1907/08. 16 368 349: —

1908/09. 12 310 744:63

1909/10, 10 290 · 277'—

1910/1. 9 - 260 3.007-70. (за Буквар)

1911/12. 61 1120 | 52 | 4.99633 „ »

1912/13. 55 1090 | БЕ | —

1913/14., 74 . 1.466 ) с 2. =

Укупно .. 243 5.060 9.637'68