Ekonomist
48
Тиме смо у главним цртама исцрпли највећи дио оних тегоба, што данас притишту нашу шум. трговину и индустрију, те јој угрожују даљњи развој и напредак, шта више и сам опстанак. Износимо их с топлом жељом, да се наовој конференцији нађе солуција, која ћ: бити прихватљива за меродавне факторе, те ће овој уваженој грани наше привреде помоћи, да данашњу кризу сретно преброди и након тога развије своју експанзију у сваком погледу до оне снаге, која ће бити у складу с именом и традицијама ове наше привредне гране као и с капацитетом наших шума, за које је она позвана, да им створи могућности што већег: рентабилитшета на
корист нашег народа и наше државе. Тпд. Милан Мариновић.
ЗАКОНСКА ОВЛАШЋЕЊА У ПОГЛЕДУ ИВМЕНА И ДОПУНА У ЦАРИНСКОЈ ТАРИФИ.
Наш Закон о Општој Царинској Тарифи садржи, између осталога, три значајна законска овлашћења за Владу, која заслужују да их овде мало детаљније изложимо.
|. Чланом 18. поменутог закона Влада се овлашћује, да законске пројекте, којима се заводе нове или повећавају постојеће царине, може увести у живот одмах чим их поднесе Скупштини, дакле, много пре но што исти буду у Скупштини вотирани.
Ово је т. зв. катанац, који налазимо у свима европским државама. Његово постојање правда се чисто фискалним разлозима: — јер би, тврди се, у недостатку овакве законске одредбе увозници избегли, бар привремено, оне лореске терете које им је законодавац хтео наметнути.
Аргументација је од прилике овака. Кад се пројекат о изменама и допунама у царинској тарифи поднесе Парламенту, он постаје ноторан за све, па и за трговце-увознике, — и ови ће, да би избегли плаћање пројектованих царинских по већања, у међувремену, од поднашања пројекта па до његова вотирања у Парламенту и увођења у живот, увести велике количине робе уз плаћање дотле важећих нижих царина.