Ekonomist

378

=>

ђење од плаћања пореза на земљиште и зграде. Према томе, једино је меродавно решење о ослобођењу од пореза, па од када по њему важи ослобођење, од тада нема наплате поменуте таксе. _

Решењем Ген. Дирекције Непосредних Пореза бр. 26384 од 25. септембра 1925. године одобрена је одлука Београдског Пореског Одељења од 8. јуна 1925. године пор. бр. 38559, коju je тужилац трајно ослобођен плаћања пореза и приреза на своје непокретно имање-и то од дана његовог преласка у тужиочеву својину. С тога је исто одељење поступило по закону када је донело своје решење од 26. октобра 1925. године пор. бр. 71909, којим је тужиоца ослободило од плаћања допунске преносне таксе за 1924 и 1925. годнну у суми од 54.960 динара«.

Као што се из ова напред три изложена случаја види, државни Савет је у прва два фингирао као касациони суд по фискалним кривицама, а у трећем, као највиши управни Суд по чистом административном спору. У прва два случаја је државни Савет радио по специјапном закону, Царинском Закону. По одредбама тога специјапног закона, фискалне кривице се извиђају и суде од специјалних управних органа, у првом степену царинарница, у другом степену Министара Финансија. Над тим органима као касациона власт стоји државни Савет, који је по напред поменутом закону надлежан да решава по жалбама противу решења министра Фннансија. У оба ова случаја је Државни (Савет, схватајући правилно своју улогу, поступио као касациона власт по одредбама специјалног царинског закона. Као такав, он има само да пази на тачну примену формалног и материјалног права не упуштајући се у саму садржину суђења. Овом приликом, у оба ова случаја, Државни Савет је поништио решења Министра Финансија зато што прописи ни материјалног ни формалног права нису били тачно примењени.

У трећем случају, Државни Савет је радио у улози врховног управног суда по закону о Државном Савету и управним судовима. У овом случају поништио је акт управне власти, гезр. Министра Финансија, у смислу чл. 34. зак. о Државном Савету и управним судовима зато што је решење управне власти било противно закону. Мишљења смо, да су све три одлуке државног Савета правилне и саобразне закону и постојећим административним прописима, и надамо се, да ће оваква јудикатура Државног Савета бити од велике користи по тумачење и развој нашег административног права.

ДР ДД.