Ekonomist
311
Други — о стабилизацији валуте и о променама у Статуту Пољске Банке. ,
Трећи део садржи клаузулу о тако званом »саветнику«, који има да буде странац, и који улази у Управни Одбор Пољске Банке као његов члан и сем тога има улогу консултана при Министарству Финансија,
Најзад, четврти део говори о Зајму за стабилизацију, 0 расподели Зајма, као и правима и обавезама »саветника«, у тогледу надзора над отплатом зајма.
У првом делу влада узима на себе следеће обавезе:
1, по буџету за 1928/29, год. она ће неизоставно пронаћи нов извор прихода у првом реду за покриће неких накнадних расхода административног карактера, за отплату новог зајма п за стварање стварног суфицита;
2. буџет за 1928/29. годину има да се склопи са стварним суфицитом“
3. у току 1927/28, и 1928/29, године неће се вршити никакви издаци непредвиђени буџетом, у колико за њихово подмиривање се не пронађу накнадни приходи, који би пристизавали у моменту вршења ванредних расхода;
4, ако се у току проучавања буџетског триместра покаже неслагање са прорачунима и то у корист расхода, одмах ће се предузети мере за скраћивање расхода или истраживање нових прихода;
5. остаће и даље систем месечног буџетирања;
6, извршење месечних прорачуна у свим ресорима ставиће се под надзор Министра Финансија;
1, сви приходи и издатпи предвиђени у буџету ће се вршити преко Пољске Банке, Државне Поштанске Штедионице или преко државних благајна, док све слободне суме ставиће се на текући рачун у Пољској Банци;
8. Установиће се надзор, да би сва државнане комерцијализована предузећа аскоришћавала своје приходе у сагласности са утврђеним за њих прорачунима;
9. Прорачуни и финансирање операција комерцијализовапих државних предузећа ставиће се под контролу Министра Финансија, ради надзора над искоришћавањем слободних сума у сагласности са општом новчаном политиком;
10, у најкраћем року жељезнице ће се комерцијализирати;
11, одмах ће се отпочети са израдом пројеката за спровођење реформе пореског система; 38.