Filatelista
i
"на
аутопута
колизи
једна друга радна акција, имао поште у две годишње периоде: 1948 године и 19409
године, које су биле пресечене зимском
паузом на радилиштима. Још“ увек не знамо, T. |. немамо податке: када је који тип жига био у употреби.
Најпре дајемо преглед типова жигова: |
1. — Једнокружни црни жиг са текстом
у кругу »АОТО-РОТ ВЕАТ5ТУА. [ РАМоТМА «, а испод датума »Р. Р« (скраhenHua om Deonička Pošta) a Gpoj nomre. (Ова слова и број стоје у једном реду у висини почетка, односно завршетка текста у кругу, а у празном простору испод њих, у средини, налази се мала петокрака звезда. Жигови овог типа, према прегледаном материјалу, били су у употреби већ у априлу 1948 год.
Га. — Овде се ради о т. зв. „крњем типу" жига бр. !, т. 5 о жигу на коме су избрисана слова »р. Р.«. Ова су слова избрисана вероватно почетком 1949 г., када су настављени радови на аутопуту и поново успостављена пошта, али која је сада функционисала по систему радилишних пошта, јер више нису биле везане за деонице, као што је то био случај у 1948 години.
2. — Једнокружни црни жиг са текстом у кругу: »АОТО-РЏТ« у горњем делу круга, између двеју петокраких звездица, и у доњем делу круга, испод звездица са текстом »ВКАТ5УТМА. 1 ЈЕРТМ5ТМА« са нешто ситнијим словима. Број жига налази се у горњем сегментном пољу, изнад датума, уза сам текст у кругу, испод слова „О" у речи „АЏТО". Овај тип жига видео сам употребљен најраније у августу 1948 године. 3. Једнокружни црн жиг са истим текстом као код типа 2, само је разлика у положају броја жига, који се код овог типа налази испод датума, а изнад слова „Т' и уЈ", у њиховој непосредној близини, Овај тип се разликује од претходних и по томе, што се овде месец означава арапским а не римеким бројем као код ранијих жигова.
1948 година једино нам је позната по скупљеном материјалу, те на основу њега ни усмених података, дајемо резиме за ту годину. Поштански саобраћај на аутопуту функционисао је већ априла месеца. У априлу је у употреби и први тип жига, а у августу бележимо и појаву другог типа;
ЈЕ
мала охиаи а
144
u празни_на ин пја. Оне су настале, на првом _ месту, због тога што је аутопут, као ни-
1
односе на бројеве деоница, тако да je 1948 година карактерисана деоничким поштама. На жалост, нигде нисмо могли доћи до службених података, тако да не -располажемо ни са бројем жигова, ни са њиховим распоредом по деоницама. До сада знамо да је деоница број 10 била у Спачви, а број“ 1 у Бошњацима, а обе су припадале ТУ секцији са седиштем у Бошњацима.
4. априла 1949 почело је са радом 16 радилишних пошта, а две су накнадно отворене, те их је било укупно 18. 1949 година има карактеристику радилишних по-
Зи
Ове поште престале су са радом 31 децембра 1949, док је пригодно издање марака за аутопут угледало светлост дана 16 јануара 1950, те према томе не постоје коверте, које би носиле истовремено и пригодне марке и радилишне жигове.
ем НННП
у
_е Типови жигова == i ii 1 ла | 2 | 3 == m =< | _ i S aj | | 1 — — X.1949 2 — — X.1949 3 — — X.1949 4 == ни и пе 5 -=58, = Зи ЕН 6 пи == U: 7 — = VII.49 8 == — = XI.49 9 — — VII.49 M -10 |У.48 XII.49 VIII.49 = 11 IV.48 VI.49 — = 12 — X.48 XII.49 = 13 услужан жиг хав VI.49 14 = — – VII.49 15 = = — Х.49 16 — — — X.49 17 = = — Х.49 18 == E: — VII.49 19 — = = == 20 — = = == 21 = = — XI.49
_o—z–—J1111Š1 1ngnBnBBn – SI Радилишне поште постојале су у овим местима:
· Деановац (са жигом Op. |)
~ Видрењак ( са жигом бр. 9)
· Окешинац (са жигом бр. 3)
Црквено село (са жигом бр. 4)
Ст. Суботица (са жигом бр. 5)
.· Пакленица (са жигом бр. 6)
· Репушница (са жигом бр. 7). Од 18 МШ. — 21. 1Х. није радила.
· Бродско Брдо (са жигом бр. 8)
· Првча ( са жигом бр. 9). Од 14. VI.
до 7. УШ. није радила.
· Дубовац (са жигом бр. 10)
Били Бриг — Врбово (са жигом
бр. 11)
12.. Доња Врба (са жигом бр. 19)
IC On}: ORO =
—5 om
шта, које употребљавају жигове типова 12, 9. s