Filatelista
19) 10 рага, зтеда (1885.)
A. drugi red natpisa počinje ispod. „UP 15.— 20.—
B. drugi red natpisa počinje ispod „N” 18— 2520) 5 — 5 para, smeđa до smeđeljubičasta а а 12 —
а) цршпа Капа . . . „POR 5— 10—
ђ) Кака га одвојог . - . - . .- - - 5— 10—
Prosta karta za unutrašnji saobraćaj pokazuje još neke manje razlike, u zavisnosti od položaja krsta na kruni grba prema slovima u prvom redu natpisa: a) krst ispod podnožja desne noge slova EH” b) između „H” i „A”; i c) ispod podnožja leve nove slova A.
Kod karte za međunarodni saobraćaj postoje primerci kod kojih nedostaje akcent u reči „Cotć”, a dužina prvog reda natpisa varira od 96 do 97 mm. Prema T. Hasu, postoje primerci da greškom u srpskom tekstu napomene na dnu karte, sa kurzivnim slovom ,„д" umesto običnog „A”.
Poznate su znatne razlike u boji štampe ı kartona. 'SURUTIUTIUTUnLTILT LUTUTUTIUT UT IUnUn\UnUnUTLTUUTIUnUriU7 ЛИЛ. о пи ДОПИСНА КАРТА
UILFiUFiLUr{Uy
IU
МГ
ОлилИлиљИнУлиЋ:
1886. Proste dopisne karte za unutrašnji saobraćaj i dopisne karte za međunarodni saobraćaj sa plaćenim odgovorom; vrednosna oznaka kao kod prethodnog izdanja; umesto državnog grba ubačen grb dinastije Obrenovića u novom nacrtu, sa dvoglavim orlom; slova u natpisu veća; kod karte od 5 para okvir smeđ, tekst i vrednosna oznaka crni, ili cela štampa smeđa; karta od 10 — 10 para sa francuskim tekstom u četvrtom redu natpisa sa „E” „REPONSE'”, ili bez „E” „REPONS”; boja okvira siva ili smeđa; knjigotisak Državne štamparije u Beogradu na svetfloružičastom (5 para) i svetlo do tamnožutom kartonu (i0 — 10 para).
Ismeđa II smeđa/crna
21) 5 para smeđa do cma . . . . . Š— 10.— 5— 7= a) sa greškom u napomeni „rpana” o: 2 10— 12ђ) за greškom u napomeni „eTpaHa” . . 2 10— 12—
IREPONS II REPONS 22) 10 + 10 para, smeđa
A. prvi red natpisa dug 116 mm. 2 15a) upuina karta 1 Пета нил 5 2 6— 20b) karta za odgovor . . : 2 6— 20B. prvi red natpisa dug 119 mm. ; 20.— 70.a) uputna karta . . :#.va 8— 25— 8— 25б) Кагја ха одготог . . . . 8— 25— 8— 25—
27