Filatelista
96
od svoje veličine. Slobodni kraljevski grad (najstariji) postao je još 1238. g. - pre 770. godina- i ovaj Jubilej je bio Jedan od povoda za organizaciju izložbe. Leži u ravnici i njegov centralni deo pravougaono? oblika sa oko 1 km dužine, površine 70 ha, opasan zidom mestimično preko 10 m visokim, prepun je istorijskih znamenitosti.
Samo u tom središnom delu je smešteno čak 11 crkava, neke kolosalnih dimenzija i više samostana gotovo svih katoličkih verskih redova, pa ne čudi što Trnavu nazivaju i "Mali ili slovački Rim". Većina istorijskih spomenika datira iz XIIIĆ veka, koji su preuređeni kasniJe, tokom XV ı XVI veka iz vremena procvata Trnave, što je opet povezano sa propašću srednjevekovne Mađarske kraljevine koja je nakon Mohačke bitke i provalom Turaka početkom XVI veka podeljena na 3 dela. U zapadni, carsko-kraljevski deo, što je ostao pod vlašću Habzburga, preseljene su tada sve značajne institucije čak i arhicpiskopija.
Katedrala Sv. Ivana Krstitelja
Tu je osnovan i prvi univerzitet - kasnije preseljen u Budim. Prestonica Mađarske je ostala Bratislava (tokom skoro 2 ı po veka), ali je religiozni i kulturni centar pogotovu sa aspekta Slovaka bila i ostala Trnava. Ekonomskim uzdizanjem Pešte ı Budima s jedne ı Požuna (Bratislave) s druge strane dovela je do premeštanja svih važnih institucija, dok je pak Trnava ostala da živi svoj tradicionalni život. Današnje čak dve sinagoge (jedna u obnovi). obe smeštene u samom srcu srednjevekovnog grada svedoče o visokom stepenu tolerancije. i prva železnica sagrađena je sredinom 1840-ih od prestonice do Trnave, a o jakim trgovinskim vezama svedoči i živi poštanski saobraćaj, pa prvi poštanski žig Trnave (uokvireni v. Tirnau), jedan od 9 prvih u Monarhiji, datira iz 1752. godine, samo godinu dana nakon carskog Beča.
Decenije relativnog zaostatka u XIX i XX veku 1 u socijalističkoj epohi ostavili su traga, no danas je razvoj i obnova Trnave u punom mahu. Nije čudo, jer je u čitavoj zemlji tako (Slovačka prelazi na evro već |. januara 2009. godine). Trnava je odavno autoputevima povezana s prestonicom i ostatkom zemlje, a od pre par godina radi i fabrika automobila francuskog PSA, što svakako doprinosi standardu.