Godišnjica Nikole Čupića

218 ВЕЛИКА ШКОЛА ЗА ПЕДЕСЕТ ЊЕНИХ ГОДИНА

књижевност српску у опште. а) живот његов; 6) његова, књижевна радња с прегледом и оценом његових списа, колико је могуће потпуније; в) општи дух времена за његова живота и колико је он у своме раду од овога зависио», Ако се не варам, и ове, 1889 год. дата је од професора српске историје та иста тема, само са нешто мањим захтевањем, ђацима који мисле конкурисати за награду Краља Милана. У седници савета професорског од 17 Маја 1854 год. професор Станимировић предложио је три теме, од којих је савет изабрао ову : «Каква разлика постоји између државине, притежања и сопствености; како се притежање у сопственост претворити може; шта има сопственик да против притежаоца открије и докаже; како ли се овај противу опога бранити може; и у којим је предметима код нас сопственик законом ограничен 2» У седници академијског савета од 14. Декембра 1862 год. између три теме које је проф. Панчић изнео на избор, усвојена је ова: »„Објаснити минералошке и геолошке одношаје у Србији у колико су они познати из списа Буеа, Хердера, и из лицејских збирака«“. Пред исту седницу проф. Даничић је изнео три теме:

1. Илијада и Одисија, народне песме грчке.

2. Радња књижевна Вука С. Караџића, шта је у историји књижевности српске.

9. Језик српски по гласу ђ и А најстарији између језика словенских». Збор професорски изабрао је другу тему.

С доласком у Вел. Школу Панчића и Рашковића 1853, отпочето је прикупљање материјала за кабинете јестаственичке; а у Физички кабинет почео је Вук Маринковић, још из раније, у колико му је дозвољава мала сума каква је за те ствари стајала Вел. Школи на располежењу, уносити по нешто. Заузимањем њиховим добивено је од министарства 1855 год., поред утврђене буџетске суме од