Iz tame na svetlost : odjeci života. Knj. 4
У Еп Анда
| = · тоспод ЈЕ ПРОСВЕЋЕЊЕ НАШЕ!)
„У време оно, дође Исус у Галилеју. И оставивши Назарет сдође и намјести се у Капернауму приморскоме на међи Заву-лоновој и Нефталимовој. Да се збуде што је рекаб Исаија пророк говорећи: земља Завулонова и земља Нефталимова, на путу к мору с оне стране Јордана, Галилеја незнабожачка. „Људи који сједе у тами, видјеше видјело велико, и онима што сједе на страни и у сјену смртноме, засвјетли видјело. Од тада поче Исус учити и говорити: покајте се, јер се при"ближи царство небеско.“ (Јев. Мат. ТМ,-12-17). |
Свето Богојављење је, др. сл., празник дросвећења, зато „се недеља пред св. Богојављењем и назива недеља пред про"свећењем, а данашња — недеља по. просвећењу. Претпрошле недеље, св, Јевађеље нам је износило рад св. Јована Претече и Крститеља о припреми за. долазак исшинштог Просвећења — Христа. Св. Богојављење је дан, када је само небо про: кламовало: да је Христос Богочовек, а устима св. Јована по„сведочено: да је Христос Спаситељ свеша, данашње пак св. „Јевиђеље наглашава: да је Христос „видело велико“, које про-свећује свакога човека. | У чему је човеково понеке — Просвећење је човека у познавању Истине. Шта је Истина» — Истина је Бог. Који Бог — Бог, Кога је свету објавио Син његов, Господ знаш Исус Христос. Пи речима просвећење је у веровању
1) Говорено у цркви св. ап, и ев. Марка у недељу по св. БатојаљеЊУ.
41-]- 1926 | ЈЕ;