Južna Stara Srbija : istorijska, etnografska i politička istraživanja. Knj. 1, Kumanovska oblast : (sa dvadeset i tri slike u tekstu i jednom etnografskom kartom)

jeca

ЈУЖНА СТАРА СРБИЈА 399

Тако се све пева и одводе се по две и две девојке из групе док се све не одведу на другу страну. Онда се измешају све девојке, ухвате се у коло, заталасавају се у колу и певају по две и две са оба краја кола:

Девојка је Бога помолила: (2) „Дај ми Боже крила лабудова, (2) „Дај ми Боже очи соколови, У „Да прелетим преко Љилљан тора, „Да одлетим у цареви двори,

„И да паднем царева ордија,

„Да изберем јунак спрема себе, „Што не пије вино и ракија,

„А што јаши коња пеливана, „Што му бије са(хјат у пазуко, „И што носи сокола на рамо.“ Како мома Бога помолила

Тако п ји Бог и даја.

Дабила је крила лабудова, Добила је очи соколови Прелетела преко Љилљан гора, Одлетела у цареви двори,

И паднала царева ордија,

И избрала јунак спрема себе, Што не пије вино и ракија,

А што јаши коња пеливана,

Што му бије са(хјат у пазуко,

И што носи сокола на раме.

Царева војска. И за ову се игру искупе девојке као и за прву. Онда се одвоје само две и измакну се од групе на двадесет до тридесет корака и стану обрнуте групи; ухвате се за десну и леву руку и чекају да им дођу девојке у групи, да их пропусте испод руку. Све друге уреде се по две и две у реду, и пођу онима двема и певају:

„Шири порту портаџијо, (2) „Шир'те порте да прођемо. (2) А оне две одговарају песмом: „Врви војеко не бој се.“ (2) Онда оне две пропусте све испод руку а зауставе последње две и задрже их код себе и певају: „Узедомо, уведомо,

„Најубаве девојке.

Девојке које су прошле испод руку отидну на своје место „и одговарају на песму оне две: