Kolo

СБЧ>1ов: ТУеИМИ)

_ _ најновијем програму Плаца-поУ воришта у Верлину, наступа између осталих и Хајнц Лирбке, „бронзани атлет", који је познат и далеко ван граница Немачке. Син дортмундског чиновншса, спремао се Хајнц да постане трговац. Врло рано ое у н>ему пробудила жеља да се бави тешком атлетиком. Она се још појачала када је у својој 21 години имао прилике да види једну борбу професиопалаца на рингу, први пут у животу. Тада се одлучио да постапе члан једног дортмундског атлетског друштва као аматер, и тако му се пружила прилика да развије способности које су у н>ему тиљале. Гвозденим тренингом и великом марљивошћу постигао је. за кратко време, приличне резултате. Убрзо му је пошло ва руком да постави једаи иемачки рекорд у бацању кугле деоном руком (200 фунти), и да га држи читавих дванаест година. Из многих конкурса за лепоту које су приређивале тадаље уметпичке академије излазио је као победник. А у н>ему је све више расла жеља да пође на даске неког варијетеа. Тако је отишао у Берлин и против воље својих родитеља, надајући се да ће тако брже и боље постићи жељени циљ. Ту су га вајари већ знали и пошло му је 8а руком да

зарађује колико м.у је било неопходно за живот као модел. Увече је посећивао разне варијетске претставе и пажљиво пратио рад и игру мишића артиста. Притом му је пало на ум да би можда било изводљиво да се усаврши рад сваког поједииог мишића на телу. Гвозденом својом енергијом остварио је то доиста, тако да је за врло кратко време могао у једном берлипском ноћном локал.у да се појави пред публиком. Пао је у очи и тако је добио ангажман за Нирнберг Лево — При мазању тела бронзом, артиста мора да позове. у помоН гаг>Деробера, јер бронза морп евуца па буде рпвномпрнп разливена Тежак '•««кпдневни посао који иметнику узима најмшве по два сита.

Хајнц Лирбке у класичпој пози бацача кугле. Као што се види, није ово никаква стара статуа веН жив човек, артиста који у својим аапимљивим и необичним тачкама свакодневно пред гледаоцима дочарава класичне позе старих кипова.

где је истовремено гостовао и Растели. Овај је одмах запазио способност младог Лирбкеа и обратио је пажњу познатим агентима на будућу звезду варијетског неба. Тако је млади артиста добио приступ па велике позорнице. Појављује се као „бронзани атлета". После дуже припреме мишића за рад и пажљиве масаже почиае тешко бронзирање целог тела, укључујући ту и лице. То прекриваље тела бронзом пије последица иеког тражења ефекта, већ сл.ужи са једие стране да би се при светлости лампе боље истакла игра мускула а са друге да би јелинске фигуре које он даје изгледале што ефектпије. И тај труд му публика увек награђује пуним признањем .