Kolo

Ц ЈГлога авијације у садашњем рату стално се развија и стално напредује. Може се рећи да ће имати право онај британски маршал који је I И после првог светског рата рекао да ће доћи време када ваздушни простор као пренрека неће постојати. Но, није у иитаљу само брзина, носивост или велики акциони радиус. Показала се потреба за апаратом малог старта, мале брзине, лаког атер&рања. Немачка техника је *ај задатак савршено решила. Апарат као што је „Физелер-Шторх 4 * нема ннједна друга ратујућа страна. Сви се још сећају смелог подвига: ослобођења Дучеа. Апарат типа „Физелер-Шторх" спустио се на узани планински плато и стартовао преко амбиса дубоког пеколико стотина метара. Главна предност овог апарата који носи име „роде" у томе је што по вољи може да смањи брзину. Код великих и брзих анаЈката то није могуће, јер тешки апарат пропада, тоне, ако се број окрета елисе смањи испод извесне границе. Код „Физелер-Шторха" то није случај. Зато он може да стартује са најмање површине, са „чаршава", како кажу стручњаци. Није му за старт потребно више од 36 метара површине па чак и мање. Можв да се спусти на малу Површину, у пракси на сваку ливаду, мало игралиште, трг па чак и на раван кров куће. Сем тога апарат је необично подесан за прецизно извиђање где је потребно да фотографска камера ухвати сваки детаљ. „Физелер-Шторх" и јесте прави апарат за „блиска извићања". За време пешадиске борбе он често у лаком лету „као рода' 4 кружи над бојиштем.