Kraljevina Srbija : novi krajevi : geografija-orografija-hidrografija-topografija-arkeologija-istorija-etnografija-statistika-prosveta-kultura-uprava

162 нишки ОКРУГ

4" од Лесковца преко Власотинаца на Љуберажду за Пирот,

Сви ови путови дело су Митад-Пашино. да тима

5" од Ниша до Грамаде идући Кнежевцу,

67 од Ниша преко 'Топонице до Катуна, идући к Алексинцу.

Ова два пута начинили су Срби, по што су овај крај ослободили 187% године.

После путова, ваља одмах поменути мостове, и то

17 Мост на Морави код села Мрамора. Пређашњи мраморски мост кажу да је градио онај познати мајстор-дипломата Везенко.

Од тога моста остали су само стубови; све је друго отрулило и ослабило. За време рата још је и кварено, кад смо ми преко Мрамора ишли на Нил. да то је тај мост године 1879 ваљало обновити. И он је до половине 1880 обновљен гвожђем тако, да сад има на Мрамору гвоздени мост.

Мост тај стоји на шест каменитих стубова у води, и на два брежна стуба. Под мостом је шее' окана која су ло 16 до 16:5 метара широка. Дугачак је 125:70, а широк 7'00 м.

Мост је овај леп за око и чврст за потребу. Градно та је београђанин Штајнлефнер. Грађевина је стала 98.916:15 динара. Мраморски мост даје држава под аренду. Садашњи закупац тога моста плаћа држави 25.000 динара на три године, па за то он има право наплаћивати мостарине:

А Одипуних кои се а 0:40 ОН празних Олон рт а а 0200 8. „ кола која иду у воденицу. · .· · · · . . 0:80 И товарнан О и љ и рам НО 20 БИ травноми коња ин ни ИО баве пешак пасте а ан инв лан Об

Наплаћивање ове мостарине велика је тегоба за људе који из Добрича често иду у Ниш. Многи морају остављати у залогу гуњ, иди секиру, докле у вароши дођу до пара — па тек онда мостарину да плате. А многи, бежећи од те мостарине, тазе Мораву, и излажу се очевидној погибији.