Moj život i rad

52

је ваљало прећи осам стотина миља на брдовитим и тешким путевима. Фордова кола добро су положила испит са једним јединим нехотичним застојем. То је помогло продају у Енглеској. Исте године, Фордови такскметри се појавише при пут у Лондону, и у току идућих година продаја крену добро. Наша кола узела су учешћа у свима утакмицама издржљивости и увек су односила победу. Наш агент из Брајтона организова неку врсту стипл-чеза од два дана кроз Саут Даунс са десет кола, и сва су изишла читава. То је учинило да је тај агент продао те године шест стотина кола. 1911. године, Хенри Александер попе се са нашим моделом Т на врх Бен-Невис, на 4650 стопа висине, и 14.000 кола продадоше се у Енглескор После тога, никад више нисмо имали потребе да организујемо никакве акробатске игре. Најзад отворисмо једну фабрику у Манчестру. У почетку ту се само вршило склапање, али ттосле тога смо почели тамо израђивати извесне аутомобилске делове, сваке године многобројније.

ГЛАВА ШЕСТА Производња на велико

Ако један метод рада може уштедети 10 од сто употребљеног радног времена, или увећати производност рада за 10 од сто, не увести тај метод значи набацити на фабричке трошкове таксу од 10 од сто.