Moj život i rad

Употребљавати клизаљке или друге преносне апарате тако склопљене дакад један радник сврши свој посао, његово парче пада увек на исто место или, ако се може, буде позучено својом властитом тежином ка идућем раднику. Употребљавати читаву мрежу клизаљки за склапање помоћу којих ће делови које ваља склопити ићи на разне и потребне даљине. Чист резултат од примене ових принципа у томе је што радник не мора много да мисли и што своди своје покрете на најмању меру.

Како се врши модерно склапање. За људе који не познају механику, склапање аутомобилског костура је наша најинтересантнија и можда најпознатија операција. Некада је то била операција необично дуга и скупа. Око 1. априла 1913., покушали смо први пут да применимо „пут склапања“. _ЈСгели смо склопити један магнето са воланом. У мојим фабрикама сви огледи се најпре праве у малом. Све ћемо изменити, ако треба, кад само нађемо један систем бољи од онога који се примењује. Али такву одлучну меру не предузимамо док се савршено не уверимо у супериорност новог начина над старим. Мислим да смо ми први установили такозвани „пут склапања". Н ле.ју смо узели од троле коју су употребљавали фабриканти консерве из Чикага. Кола која се склапају пугују једним живим путем испред свих радника. Први намести, рецимо, матицу од шрафа, Али он није тај који га зашрафљује. То ради идући радник који држи нарочито удешен кључ за шрафљење. Други радник намешта један клин, који његов сусед набија сувим

57