Narodna milicija

Купе односно кабина одређена, за пратиоца треба да суде позната жељевничком-бродском службеном особљу, а и путницима. Можда, би било подесно када би се купе-кабина, натписом као таква означила, Ово највише ради публике у возу — на броду те да би сваком коме је потребна, интервенција пратиоца знао где се исти налазе.

Возом — бродом путују и милиционари по разним службеним пословима, а и приватно, па службено особље, публика и они којима је потребна, интервенција пратиоца не знају који су пратиоци јер немају никакве ознаке по којој би се разликовали од осталих, па је препоручљиво да се за њих уведе, и да носе на долактици, знак пратноца а он би могао бити сличан повесци коју носе дежурни у јединицама. Овај знак олакшао би пратиоцима, улогу приликом разних интервенција јер га. поред осталог видно легитимише као лице на дужности.

По доласку на жељезничку станицу — паробродско пристаниште, пратиоци треба да ступе у везу са дежурним чиновником, капетаном брода, са. патролама и позорницима НМ на жељезничким станицама и паробродским пристаништима, те да се информишу о појединостима, које се односе на воз — брод, који ће они пратити; о лицима, која путују возом — бродом. Овом приликом информисати се о евентуално примљеним потрагама за лицима и стварима, о сметњама у саобраћају, о важности теретног транспорта. Са машиновођом и кондуктером, а на броду са капетаном брода и дежурним поразговарати се о претстојећој вожњи и узајамној помоћи у служби. Када је то урађено треба обићи брод односно композицију воза и упознати се са појединостима тога, објекта, нарочито распоред вагона по класама, вагона са важним транепортом итд. Детаљно прегледати композицију односно брод у погледу откривања и отклањања предмета и ствари које би могле проузроковати квар или катастрофу дотичног објекта као разни експлозив, запаљиве ствари и слично. Треба обратити пажњу — да се није неко завукао испод вагона, или на крововима, истих а такође и у унутрашњост брода.

Кад почне улазак путника, са перона односно пристаништа пратити улазак, а где буде потребно и ред одржавати. По завршеном укрцавању а када воз — брод крене, треба обићи све вагоне, односно просторије брода где се налазе путници, упознати се са стањем, па проценити ситуацију и на основу тога створити план за рад према добивеном наређењу.

Ако пратњу врше два пратиоца, први обилазак брода, — воза треба, да изврше заједнички, а, то ће чинити и када се на некој станици укрцава већи број путника и увек када треба интервенисати. После извршеног првог обиласка треба, заједнички извршити још један обилазак и добро се упознати са стањем, па где прилике допуштају један пратилац може остати у купеу — кабини да се одмори а други треба да обилази воз — брод, и тако нанзменице. Када, је воз препун путника, један од пратилада, треба да је непрекидно у покрету и да се налази међу путницима. |

Нарушиоци реда и извршиоци недозвољених дела, настојаће на разне начине да са, себе скрену пажњу пратиона возова — бродова ради прикривања извршеног дела или онога кога припремају. То пратиоци треба да имају на уму, а овде напомињемо примера ради: пријавиће »у поверењу« да је приметио да се на другом крају воза не-

не

што догађа, други ће и означити лице које се спрема да, изврши дело или да га је учинило; пријавиће да се догодила, нека недаћа, као украден сат, новчаник, ташна, и томе слично. Има и таквих који се праве да, их се ништа, не тиче, а други су скрушени и »болесни«, но ин једни и други са циљем да отстране пажњу од себе. Неки се налазе близу врата ходника да би лакше могли побећи ако би приметили да су опажени. Онн који су дошли до лажне легитимације правиће се да су болесни илг уморни од дугор пута па да им је потребан одмор и спавање, па, ће замолити кога, од сапутника да прими његову личну и возну карту те да је покаже милиционарима када буду вршили легитимисање или кондуктеру када буде прегледао карте. _ o

У поступку са лицима на која се посумња потребна је највећа опрезност из два разлога: прво, што се може догодти да дотична особа није учинила никакво кривично дело нити да се спремала за извршење па ако би се пратилац залетео и пренаглио догодило би се да невин грађанин буде обеђен, а друго ако би дотични заиста био опасан злочинац могао би искористити неопрезност пратилаца па би или побегао, напао на пратиоце и покушао побећи. Поред обиласка воза — брода пратиоци ће према, потреби вршити и легитимисање путника — најбоље је'да легитимисање врше оба пратиоца тако да један прегледа исправе путника а да га други прати.

По чл. 2 Уредбе о личним картама сва лица старија од 16 година када путују из једног места у друго дужна су да докажу свој идентитет, а то је да у возу — броду имају личну карту. |

Зато пратиоци возова — бродова, треба да буду упознати, са личним картама — улазним и излазним визама за странце, ко је надлежан за издавање, важност њиховог трајања и да зна нашто нарочито треба да обрати пажњу а то је: гласи ли легитимација на дотично лице, слаже ли се изглед фотографије са изгледом лица; је ли фотографија, прописно прилепљена итд.

Легитимисање војних лица, начелно врше војничке патроле и лица за то одређена, но то не искључује право и дужност милиционара — пратиоца возова односно бродова, да прате свачији рад и кретање и да интервенишу тамо где је по закону њихова интервенција потребна, па према томе и све што би сумњиво приметили код војних лица треба да доставе војничкој патроли која се налази у возу односно на броду, а ако ове нема да се обрати коме од старијих подофицира или официра. Армије па да га замоли да интервенише ако је потребна заштита реда или је потребно установити идентитет дотичнога.

Да би се ова служба — пратња возова — бродова успешно обављала потребно је да постоји тесна службена, веза између пратиоца возова — бродова и патрола, односно милиционара који се налазе на служби на железничким станицама односно паробродским пристаништима, при чему се пратилац воза — брода и патроле на станици или пристаништу узајамно обавештавају о стварима које су од интерва за њихову службу.

Обавештења добијена од успутних патрола пратилац треба да прибележи и по повратку да о њима обавести претпостављеног старешину као и о томе што је по истима, предузео. Тако поступа и патрола. -