Narodna skupština

-зз Нлан .23. Кад при решаваљу иредмета пеког, има вшпе предлога, како да се решм ггредседник у стављању нитања држи се овог реда : Предлози владиии имају ирвепство, после долазе предлози секција, односно нарочитог одбора или појединог известиоца и најпосле предлози појединих чланова по старешннству ових. Ако се при гласању усвоји предлог, који остале искљуЧује, свако даље гласање нрестаје. Члан 24. Кад се при гласању на питање председнпка: «усваја ли се? }) не појави нпко са противним предлогом, сматра се да је предлог једногласно усвојен. Ако буде протпвних гласова, председник пита сваког саветника за његово мишљење. Члан 25. На састанцима Државпог Савета, пнше запнсник један од секретара државног савета. По потреби, председник може и писара, или добивеног у помоћ из других канцеларија чиновника. одредптн да пише записник. У записник бележи се у кратко рад Државнога Савета, излаже се предмет, о коме се решава и саветскп закључак. Навођени разлози за предлог и против предлога такође се у кратко бележи. Само на захтев већине саветника председник може наредитп да се у записнику разлози пространије изложе. Одвојена мишлења, такође се у кратко излажу, са назначењем имена оних саветника који су у мањини. Записник Државног Савета потписују сви чланови Државног Савета који су били на састанку, а тако исто и секретар или писар који је записник водио. Министар, који је био на састанку Државног Савета, такође потписује записник састанка Ако министар нађе. да његов говор није исправно у записнику изложен. може то или усмено на првом састанку што дође изложити, и то ће у записник ући; или може написмено исправку записника захтевати, и то писмено, пошго се на састанку Савета прочпта, прилаже се записнику. Члан 26. Сви акти којн се издају у име савета, морају бити потнуно сагласни с саветским заниеницима, и вернп саветском закључку у записннку изложеном О томе стара се и за то нарочито одговара главни секретар, или онај који га заступа. Члан 27. У свима закл>учцима Државног Савета, навешће се дотпчни ч.1ан Устава, или специјалнога закона, на основу којег је Државни Савет радио и свој закл>учак донео Члан 28. Закључци саветски, донети на основу члана 145 тач. 8. 9. 10 и 11. Устава, као и закл>учци доиети на основу тачке 4. члана 12 и тачке 7 и 8 члана 70 закона о општината од 25. Новембра 1889 године и члана 57. закона о уређењу округа и срезове од 1. Јула 1890 године, важе онда, када их Краљ одобри, и кад се то у службеним (( Српским Новишама" обзнани. Члан 29. Закључци саветски изводе се из записника и сиремају се за потппс под надзором и управом главног секретара Државног Савета Закључци Државног Савета шаљу се власти, која је послала Савету дотични тгредмет. Пресуде и решење Државног Савета, потписује председник и секретар Закључци и решења Савета по жалбама непосредно Савету поднесеним, достављају се жалитељу преко надлежне управне власти. У случају кад Савет има да учини неко саопштење Влади. обраћа се председнику мпнистарства. Члан 30. У свпма случајевима, где се у овоме закону одређује да ће министри бити нозвани на састанке Савета, или саветске секције, односно нарочитог одбора, мннистри на састанке долазе, пошто, најдаље у року од 8 дана од пријема позива председника Савета или члана саветске секције, односно одбора, јаве дан кад ће на састанак доћи. Кад министри дају секцији односно одбору, или савету, писмена објашнења. онн то чине најдаље у року од 15 дана по при^ему акта, којим се тражи објашњење министрово. Члан 31. Председник савета има према канцеларијском персоналу државног Савета, онакву дисциплинарну власт, клкву имају министри према подручним им чиновницима (§§: 43, 47 и 43, закона о чиновницима грађанског реда). II. Поступак при[изради и претресу законсних предлпга (тач. 1 и 2 члана 145. Устава.) Члан 32. Законске предлсге или израђује сам државни Савет на позмв Владе, или Влада шаље Савету израђене предлоге да по њима поднесе Влада своје мишљење (тач. 1. и 2. члана 154. Устава). У првом случају председник Министарства, а у другом случају надлежни министар обраћа се савету.