Narodna skupština

-з-

6

Време у које Државни Савет не ради, било због одмора или због избора народних посданика не рачуна се. Члан 55. Кад се општински часник на основу члана 74. закона о општинама од 25 Новембра 1889 године, жали Државному Савету, на одлуку општинског збора или одбора, жалба се по саопштењу Савету на састанку, предаје којој саветској секцији, која, ако је жалба на време и на надлежни начин поднета уверава се, да ли постоје разлози да се општински часник са звања уклони. и подноси свој извештај с образложеним мишл>ењем, како да гласи саветски закључак. Секција узима ове предмете предходно у расматрање, и стара се, да најдаље у течају 8 дана од дана, кад су акта Савету саопштени, поднесе извештај. Рок од 15 дана, у ком треба да се овај предмет у савету реши, рачуна се од дана, кад је жалба у Савету примљена. Ако је нужно било тражити још каква акта, или чинити неко дослеђење, то од дана, кад је такво Савету дошло. Ако Савет не би у року од 15 дана донео своју одлуку, враћају се акта дотичном општинском суду, и одлука општинског збора сматра се као извршна. Време у које Државни Савет не ради. било због одмора, или због избора народних посланика не рачуна се. Члан 56. Жалбе општинских часника против осуда изречених на основу члана 82. закона о општинама од 25 Новембра 1889 године, пошто се на састанку саопште савету, предају се којој саветској секцији на извештај. Саветска секција, ако је жалба на време и надлежној власти предата, подноси Савету ^свој извештај, и у истом излаже ствар, и своје разлозима поткрепл.ено мишљење: како да гласи саветски закључак. Саветски закључак доставља се жалиоцу преко власти, којој је жалба предата. Члан 57. Жалба поднесена Државном Савету против решења надзорне власти, којим се задржава од извршења какав закључак и одлука оиштинског збора, одбора или суда (члан 83. закона о општинама). даје се претходно којој саветској секцијн, да о њој поднесе Савету свој извештај с образложенмм мишл>ењем. како да гласи саветски закључак. Решење државне надзорне власти, остаје у важности све донде, док се закључком Савета одл>ка општинског збора, одбора или суда одобре или пониште. Закључак Савета доставл.а се надзорнојвласти, која га саопштава жалитељу. Жалбе општинског збора, одбора илис уда, које се подносе на основу члана 83. закона о општинама. не подлеже закону о таксама. Члан 58. Државна власт, која жели да се на основу члана 84 закона о општинама од 25. новембра 1889. год , општински часник разреши од Дужности, дужна је у своме акту, упућеном на Државни Савет изложити узроке, зашто тражн да се дотични општински часни^ од дужности разреши; изложивши какве државне послове или наредбе власти није часник извршио, и да је се државна власт према општинском часнику већ послужила правом које јој даје члан 82. и први одељак члана 84. закона о општинама. Кад се тај акт прими у Савету, прочита се на састанну и упућује којој секцији на извештај. Саветска секција разгледавши акта, ако нађе да је ствар довољно ислеђена и доказана' подноси извештај с образложеним мишљењем, какав закључак да доиесе Државни Савет. Саветска секција ради ове иослове претходно као хитне. Закл>учак Државног Савета шаље се власти, која је тражила да се општински часник од д^жности разреши, а власт та саопштава исти закључак у препису, како општинскому суду, тако и дотичному општинскому часнику. Члан 58. У свима напред изложеним случајевима, жалбе које нису на време, или које нису на начин у закону прописан — поднесене, неће се узимати у разматрање и решавање. V. Савет као дисциплинарни суд Члан 60. Тужбу противу чиновника, да се преда дисциплинарному суду, подноси надлежан минис'1 ар Државном Савету. У тужби мора бити изложена кривица, због које се чиновник опт^жује, и морају оити поднесепи докази и показане околности, које кривицу потврђују. Уз тужбу бити^пот) (" 'а° ^ П ^ е1ШС т У ж ^е 3 9- туженог, чињено ислеђење и сва акта који за суђење могу Дпи авном^Гч?!', ^ 01 " 10 се на саст анку Савету саопшти да је тужба за дисциплинарно суђење „Иржавному Савету дошла, упућује се нарочитому одбору.