Narodna skupština

-з-

9

моноисму соли . Ако није, нзиештава о томе Савет с предлогом да се молба одбије пошто није на време или надлежним путем поднета. Ако је молба на време иоднета, саветски известилац дужан је у свсме извештају да изложи 1. Садржину тужбе. доказе н одбрану туженог; и да обрати нажњу на тј : је ли Државни Савет за разматрање надлежног нли није: 2. Је ли дело довољно ислеђено и ако није, у мему није; 3. Је ли дело ио законима о монополу казнпмо; 4. Је ли наведен надлежан законски нропис; 5. Је ли казна према законским пронисима изречена; VII Сукоб између административних власти Члан 86. Сукоб између административних власти (тач. 7. чл. 145. Устава) постоји, кад се два министра или више њих, не могу да сложе у томе: који је од њих надлежан да неки предмет расправи, било да двојица или више њпх присвајају себи надлежност, или да је од себе одбијају. У таким случајевима, министар који сматра да није надлежан, послаће акта дотичног предмета с разлозима министру, кога за надлсжпог сматра. Овај ако не пристане да предмст расирави, вра1и1 ствар министру који му је предмет послао, и разлаже му зашто не пристаје да стиар раснраии. Миннстар, који је први истакао питање о надлежности. подноси тада ствар Државном Савету на решење. Овако исто бива ако се роди спор између више министара о надлежности. Ако ли више министара присвајају себи надлежност, онда се сви они обраћају Државном Савету, дајући разлога, за што налазе да су надлежни. Државни Савет одређује нарочити одбор, да ствар испита н да поднесе Др.кавном Савету извештај. Одбор, проучивиш ствар, позива мпнистре, ксји се у питању о надлежности не слажу, и покушава да их приволе на спразум. Ако се Споразум пос/гигне, одбор о томе иг-тештава Државни Савет. Ако се споразум у одбору не постигне, одбор иодноси Државном Савету извештај, разлозпма поткрепљен, у ком предлаже како да гласи саветски закл>учак. Савет позива иа састанке министре, и покушава да их изравна. Ако се министрн не приволе да се сами међу собом споразуму, Савет саслушовши разлоге министара и извештај свога одбора, доноси закл^учак о министарској надлежности. Закључак Дршавног Саветау пптању о надлежности министара има за министра обавезну силу, VIII Чување Краљевог тестамента (члап 62. устава) Члан 87. Кад се, у случају чл. 62. Устава, пошље Државном Савету Крал>ев тестамент на чување, Савет ће тај тестаменат чувати у нарочитој каси, сигурној од пожара, а под три кључа, од којих један ће држати председник Савета, а два друга чуваће два саветника, које Савет коцком изабере. IX Повишење процента на удовички фонд Члан 88. Предлог да се повиси проценат редовних улога за удовички фонд (чл . 5. закона о пензиооом Фонду за удовице и децу умрлих чиновника од 21. октобра 1871, године), подноси Државном Савету министар народне привреде, а на основу потраживања Управе Фопдова. Државни Савет, ако му не требају никаква објашњења, доноси одмах одлуку, иначе тражи објашњење или писмено или усмено, позвавши мииистрд на састанак, и тек по добнвеном објашњену доноси своју одлуку. X. Разматрање пресуда по закону о монополу дувана и соли. Члан 88. Жалбе противу пресуда по закону о монополу дувана (чл. 149. закона о монополу дувана од 14. Марта 1890 године) и по закону о монополу соли (члан 16. закон о монополу соли од 17. Марта 1890 године), Савет упућује појединим својим члановима на претходно разматрање и извештај. Члан 90. Саветски известилац пре свега уверава со, да ли је жалба поднета у законом року, и на начин у закону прописан (члан 14С закона о монополу дувана: Члан 16. закона