Narodna skupština
шта њушевић, Коста Ризнић, Д-р Лаза Пачу, Љубомир qed "Берасимовић, Љубомир Ђорђевић, Љубомир Маргнољиковић, Максим А. Сретеновић, Марко Н. ТриФко„Ана “вић, Мелентије Божовић, Милан Марјановић, Милан 1 4 И. Марковић, Милан Петковић, Миле Петровић, Мивјнг лија Батинић, Милован Т. Недић, Милорад Павловић, ми М Милош Милојевић, Милош Рајић, Милош Савчић, МиHL лун Малићанин, Милутин Драговић, Мил утин Станоје„dni вић, Мита Исаковић, Михаило Ђорђевић, Михаило Јо'нен вановић, Михаило А. Поповић, Михаило Ранковић, ким Михаило Шкорић, Никодије 6. Милетић, Никола Њивнон ковић, Никола Казимировић, Никола Т. Узуновић, «21 Павле Д. Маринковић, Паун Ђорђевић, Пејча Цвеунет тановић, Петар Васић, Петар Мишић, Петар Станнон ковић, Радослав Агатоновић, Сава Богојевић, Светочве зар HR. Поповић, Сима Д. Катић, Сотир К. Илић, 540 Сретен В. Којић, Д-р Станојло Вукчевић, Стојан Д. б64 Рибарац, Тодор Стојановић, Триша Кацлеровић, Урош 344 Бркић, Урош Ломовић. "Свега 75.
После гласања
Председник, Андра Николић. — Изволите чути ревултат гласања. Гласало је 85 посланика; за предлог 84, против предлога 1. Према томе 0о6јављујем: да је законски предлог и коначно усвојен.
{8:35 час.)
IT{E | BE ов |
Шрвлазимо на другу тачку дневног реда: Претрес извештаја о закону о рачуноводству.
Молим г. известиоца ла заузме своје место. Из-
од
кон волте чути извештај.
Известилац, Јоце П. Јовановић прочита изшав вештај Финансиског одбора по законском предлогу |, о о Државном Рачуноводству. (Види саст. 1).
Председник, Андра Николић. — Отвара се вен начелни претрес о овом законском предлогу. Има реч г. Министар Финансија.
Министар Финансија, Стојан Шротић. - Предлог законски, тосподо, који је сад пред Народном Окупштином, има везе са законом који смо прошле године вотирали овде, — са законом о Државном Рачуноводству. Овај законски предлог је _тправо допуна или саставни део тога закона. Онај закон, који смо раније дали, и који је, на сваки начин, основни закон у овим нашим стварима, не би могао до раја да се изврши, ако не би Народна Окупштина. вотирала на време и овај законски предлог, који има за задатак: да организује Главно Државно Рачуноводство у Министарству Финансија и у окружним и среским Финансиским управама. Ја сам још онда, кад је онај основни закон био на претресу, казао, како је крајње време било да се ова материја уреди и ново законодавство на нову "основу постави, јер се старо законодавство било већ, како да кажем, преживело, с једне стране; а с друге стране, један закон, који је регулисао баш ову страну питања, које је сад на дневном реду пред Наролном Окупштином, није ни уведен у живот, ма да је пре неколико година донесен. Из тога завона су само неколике одредбе уведене у живот, које се тичу више личних питања, а естале су одредбе остале неизвршено. Једно, зато што је дошао нов Устав и нов ред ствари, а друго, зато
15. МАРТА. 1911. ГОДИНЕ 3
JI
што је и сам закон имао мана и недостатака, које су наишле на сметње у пракси, и пошто је продужаван 2—8 године, напослетку се сасвим стало са извршењем његовим, Овај законски предлог, који је практично готово тежи од онога основнога закона, као што рекох, има да регулише и да организује Финансиску управу према начелима, која су исказана у оном осповном закону о Државном Рачуноводству. Како смо ми, међутим, као што знате, добили стручњака за ове ствари, ми смо се и при изради овога законског предлога користили његовим саветима и његовим мишљењима, јер он баш сад ради на извођењу и онога закона и, равуме се, у продужењу имао би да ради на извођењу овога закона, спремајући разне нове правилнике, који ће да буду нова основа за рад самих власти према овим новим законима. Због тога, што овај други законски предлог, који је у такој тесној вези са оним ранијим, није мотао да буде донесен раније, ни онај закон о Државном Рачуноводству није могао да буде уведен потпуно у живот 1. јануара ове год. као што смо се надали да ћо моћи да буде. То је један разлог више да овај законски предлог што пре решимо. Ја сам на крају у једном чланку то нарочито напоменуо и молим Народну Скупштину да то има на уму при решавању овога законскога предлога, јер се услед тога има да добије извршење и онога ранијег закона и овога, који имамо сад да решимо.
Ово неколико речи је главно што сам мислио да треба да вам кажем и да обратим пажњу Народној Скупштини на то: да је ова ствар, тако да кажем, прилично стручна, и ми сами при изради овога предлога морали смо се користити мишљењем једног нарочитог стручњака, кота смо довели и позвали за то и њега смо узели, пошто смо саслушали мишљење надлежних фактора саме земље из које смо га узели, дакле, саме Француске владе. Због тога бих молио господу народне посланике, који буду говорили о поједини члановима овог предлога, да имају на уму то, да морамо бити врло обазриви ако би се хтело што у овом предлогу да мења, јер ако у томе будемо мало песмотрени, можемо врло лако да пореметимо цео закон, (Muхашло Радивојевић: Да примимо од корица до корица).
Не мора бити од корица до корица, али је боље и узети од корица до корица па видети како ће закон дејствовати у пракси, па ако се ту незгодан покаже, онда је много лакше и јевтиније то поправити, него ли унапред пореметити једну основу и један закон, који је дуго проучаван и у који смо унели све наше знање и умење, користећи се и саветима нашег стручњака, кога GMO, као што рекох, за то и довели.
Председник, Андрљ Николић. — Нико се не јавља више за реч. Према томе, начелни је претрес завршен, (Qrora приступамо решавању. Господа која усвајају предлог у начелу изволеће одговарати на прозивку за; у противном одговараће аротив.
Молим господу посланике да одговарају на про-
_вивку, а г, секретара молим да прозива.
1*