Naša književnost
Филмски преглед 391
п на филмској уметности, у послератној совјетској производњи појављују се филмови који разголићавају све негативне стране и тенденције једне назадне идеологије. =
Оно што треба нарочито потцртати у вези са појавом филма „Три сусрета“ и што је захтевало да се на том филму специјално задржимо, то је чињеница да се уметнички квалитет совјетског филма дубоко срозао и да су у том дубоком срозавању учествовали баш они филмски уметници који су у доба највећег успона совјетског филма највише допринели уздизању његовог уметничког квалитета. Нас не би чудило да су у стварању једног филмског кича најниже врсте, као што је то филм „Три сусрета“, учествовали филмски радници из групе редитеља Чиаурелија, главног носиоца, на пољу филма, давашње идеологије совјетских властодржаца, али кад се као стваралац једног таквог бесмртног кича појављују Пудовкин, редитељ једног од највећих светских филмова „Мати“ и Јуткевић, редитељ великих филмова као „Свердлов“ и „Човек с пушком“, ми с правом можемо да се запитамо: да ли ће напредни и поштени филмски радници света моћи и даље да везују њихова имена за богату традицију совјетске филмске уметности >
Александар ВУЧО