Naša pošta

ПРАВИЛНИК ЗА УНУТРАШЊУ ПОШТ, СЛУЖБУ 141

Кад се по свим местима (поштама) не врши достава и исплата на дому, а пошто су те две службе доста у томе сличне » да би се предње решило у корист службе без вабуне, то би тачније било да се такса за доставу и авизу, односно џ за исплату на дому наплаћује од примасца приликом доставе, исплате на дому ш авизе, или при повратку од пошиљаоца. Јер је логично да ту таксу плати прималац коме се услуга испоруком у етан чини, или да се извести. Таксу би требало наплаћивати у порто маркама и лепшти на полеђини спроводног листа, доставнице, вредносног писме,. пошт. и чековне упутнице.

Поште би ва тај начин имале тачнији преглед прихода, а за публику било би јаскије. Код пошта би се избегло са досадањим грешкама, јер“ би им било јасно по своме реопу где врше доставу, исплату не дому и за где шаљу авизу — извештај. Према томе таксу би тачно наплатиле, било: за уже или шере достарво подручје.

Ако би се увела такса за авизу пошт.и чековних упутница које се у пошти исплате — та такса, од 50 пара, била би неосетна за примаоце који је плаћају, а државној каси би донела прихода. РАДИВОЈЕ. АРМЕН КОВИЋ, п. т. чин. Дирекције пошта и телеграфа..

Чланак покреће једно питање посве актуелно и које захтева што. брже регулисање и изједначење. Примићемо о њему и друга мишљења. Од решења питање зависи олокшање те повећање пошт. саобраћаја. Ово нарочито у ширем доставном подручју. Време је да се то рационално. реши, да пошта привуче и оне који се сада служе друтим средствима за. своје пошиљке. Фискални моменат тако би био задовољен, а пу блика добила олакшице које јој пошта дугује по самим стојим основним принципима. Напоменућемо овом приликом да би био моменат да се приступи и ревизији саме тарифе за пакете Не изгледа нам на пр. оправдано да се доставна такса плаћа једнако ва пакет од 4 кгр као и ва онај од 5 кгр. Држава због тога губи, јер ваинтересовави траже за. пренос друга средства ван поште.

Што се тиче наплате доставних такса, уколико би оне биле задржане, мислимо да би највгодније било да их плаћа пошиљаланп. На тај начин не би било никаквих тешкоћа нити пак нарочитих обрачунавања. У том случају поште би морале бити снабдевене односним списковима—према подели пошта на државве и уговорне, њиховој подели на редове односно равреде, као и према гранама. службе заједно са потребним спецификацијама. ПРАВИЛНИК ЗА УНУТРАШЊУ ПОШТ. СЛУЖБУ

Чл. 1 дела ТУ овог Правилника одређује: „...Телеграфске упутнице могу се предавати само у оним местима у којима има државни телеграф...“ а чл. 18 тачка У истог Правилника, каже: „Поште, које немају телеграфе отпремаће упутничке телеграме у за то одређеном нарочитом затвору...“

Како је ово у контрадикцији потребно је, де се од стране надлежних учини исправка или дадне равјашњење како да се поступа.

16.

Примедба уредништва. Доносимо и овај прилог гледе Правилника. за унутрашњу поштанску службу од 1924 године. Време је да се подвргне ревизији.