Naša pošta

|

1

369

Он улази у Министарство саобраћаја као стручњак, пошто се као дипломирани ижињер специјализирао на _француским државним железницама.

'Надамо' се, да ће нови министар својим радом. оправ: дати све ове лепе наде и жеље које земља и. народу њега полажај и од њега очекују и да се нећемо у томе преварити. ЋЕ тат,; струка и "особе, у првоме реду, очекују то од новога. МР |

ЗА МИНИСТАРСТВО ПОШТА,

Крајње је време да се једним одлучним актом реши и за вазда скине с дневнога и питање пошта, прлоррафа и телефона. _ Ако се хоће објективно и хладно да расправља ово врло важно питање, не сме се остати при једностраном мишљењу, па било то мишљење заинтересованих појединаца, било званичних представника, које није баш увек једино тачно,и исправно, мишљење. Истина је обично по среди и зато, у интересу саме. ствари која се расправља, треба питање осветлити са свију страна и дати могућности добронамерној и објективној критици да открије све мане и замерке које се могу учинити при решавању овога питања. Испољена су досад у главноме два мишљења. Једно, беско-

"промисно, . иде за тим, да се успостави министарство пошта

као засебна целина, а друго, на евазиван начин признаје предност томе мишљењу, али, обзиром на стварност, на наше специјалне прилике, предлаже: „да се растерети Министарство саобраћаја, јер су поште и жељезнице две разнородне струке п две засебне врсте саобраћаја, па ако се не може одговорити несумњивом интересу службе и жељи целокупног особља, онда ова институција као целина могла би бити само у неком мањем ресору, у коме · би играла видну улогу и била запажена.“

__ Са гледишта несумњивих интереса службе, који свима нама леже на срцу, и са гледишта здраве логике, ово друго мишљење — није исправно. Јер ако постоји гајзоп Фефе за постојање једнога малога министарства, постоји још јачи разлог за постојање једног великог министарства, за једну врло велику и врло важну грану државне управе, која се мора самостално управљати и развијати из свога сопственога центра. И с друге стране, ако постоји несродност пошта и телеграфа са жељезницом и Министарством саобраћаја, онда постоји још већа несродност са сваким другим министарством, а спајањем двају Министарстава, једног малог и једног великог, у једно, ма колико било мало оно друго, увек ће бити једно, терет и сметња другоме, те ни растерећеност Министарства РАДА МАЈА. не може се овде узимати као 08-