Opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Страна 615

од 600.000.— на 700.000.— дин., а државним службеницима који врше наплату трошарине од 200.000.— на 300.000.— динара. Буџет личних расхода био је прошле године око 100,000.000.— динара а сада је по предлогу 101,500.000.— динара, из чега би излазило да је овај већи за 1,500.000.— динара. Према томе изгледало би, кад се узму у обзир напред наведена повећања која износе преко једног милиона динара, да се овај буџет изједначује са оним из прошле године. Али то није све. С обзиром на проширење атара морао се повећати број трошаринских стражара за 62, што чини издатак од 1,200.000.— дин. и за ту суму је овај буџет стварно мањи од прошлогодишњег. Осим тога Суд предлаже да се позиција 8. партије 28 по којој је за ликвидацију предвиђена сума од 2,500.000.динара смањи за један милион тако да износи свега 1,500.000.— што би значило да је овај буџет стварно мањи од прошлог. Поред тога г. Д-р Стојадиновић упоредним цифрама доказује колико је смањен број општинских чиновника и службеника. Тако у 1927. год. Дирекција Трамваја и Осветлења имала је без Возног Парка 2341 службеника, а у овој години има 1535. У свима осталим гранама општинске службе у 1927. год. без Возног Парка било је 1303 службеника док ове године тај број износи 1097. Из овога јасно излази да број службеника показује тенденцију сталног смањивања. У току извршења буџета прошле године Суд је постигао по разним партијама уштеде од близу 10,000.000.— динара па ће и у току ове буџетске године несумњиво бити учињине знатне уштеде код разних партија. Предлаже да се лични расходи дискутују укупно. Одборник г. Петар Гребенац каже да је Дирекција Општег оделења непотребна, јер би њену функцију могао да преузме један од потпретседника. Директор би могао бити користан само ако би Дирекција примала рекламације од стране грађанства, које би се жалило на рад појединих општинских чиновника. Том одељењу могло би се придодати три одборника, који би испитивали те рекламације. Говори затим против додатака на звање, пошто су додатци укинути и код државних чиновника. Осим тога предлаже да се награде које се дају трошаринском особљу не означавају као награде за прикупљање трошарине, већ као награде за прековремени рад. Одборник г. Хасан Ребац истиче да штедња треба да буде стварна а не само на речима и зато предлаже да се непопуњавају места која до сада нису била попуњена и да Суд код свакога места каже је ли оно попуњено или није, па ако се покаже да има места, чије попуњавање није апсолутно потребно онда да се оно у буџету брише. Одборник г. Милан Стојановић наглаша-

ва да редукција није извршена у оним размерама како је то ова Управа у почетку изјавила нити су показане оне уштеде о којима се раније говорило. Треба тачно знати број потребних чиновничких места и само њих задржати. Предлаже да се одмах после изгласавања буџета образује једна комисија одборника, која би ишла из одељења у одељење и утврдила обилност послова и стварну потребу за особље, па према томе одредила који би се број службеника могао редуцирати. Претседник г. Милош Савчић одговара на примедбе одборника г. М. Стојановића и каже да је у прошлом буџету уштеђено на личним издатцима око десет милиона динара и да ће се уштеде показати и у овом буџету, пошто се у току године буде извршила целокупна реорганизација службе. Суд сматра да је у овом прелазном стању боље предвидети извесне издатке сада, него доцније тражити накнадне кредите од одбора. Одборник г. Д-р Страшимир Милетић истиче да се Општина у истини налази у стању реорганизације службе али да је Статут по коме се она врши нспотпун или недовољан, и ако је учињен један корак напред. Несумњиво је да добре чиновнике треба и добро платити. Чиновници треба да буду приступачни публици и треба да постоји једно одељење које би прикупљало жалбе од публике на рад службеника. Одборник г. Крста Гиновић у цифрама доказује да су плате особља које ради на појединим пијацама мале и у појединим случајевима несразмерне према значају самога посла. Одборник г. Петар Гребенац у своме говору каже, да ће се по предлогу потпретседника г. Д-р Стојадиновића персонални буџет примити на блок, уз изјаву суда да ће водити рачуна о штедњи, и да се неће попунити сва места предвиђена у буџету. Даље прихвата предлог одборника г. М. Стојановића, да се образује једна комисија одборника која ће са Судом увек прегледати постављења чиновника и видети да ли ко треба да се постави на једном месту. То не би била контрола него сарадња са Судом пошто је Суд иначе преоптерећен пословима. Зато предлаже да се усвоји предлог г. Д-р Стојадиновића у вези предлога М. Стојановића, да се образује једна комисија одборника за персонална питања. Претседник М. Савчић одговарајући г. Гребенцу изјављује, да Суд не бежи од контроле и да тражи сарадњу одбора, али да се број чиновника може утврдити пошто се буџет прими и Суд пристаје да тај број буде утврђен са одборницима, који желе да помогну Суду и који разумеју послове администрације. Суд не би могао само пристати на то да комисија одређује ко ће бити постављен. Одборник г. Милан Стојановић даје мо-