Opštinske novine

13*

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Стр. 99

ке ставке могу се повећати, и н& тај начин постићи буџетска равнотежа. Предложена стопа приреза је велика, тешко ће пасти грађанству, а осим тога њено убирање неће бити редовно нити у предложеном износу, пошто државни органи не могу на време да уберу ни државну порезу. Предлаже да се буџет врати једној проширеној комисији да га преради, па да тек потом дође пред Одбор на решавање. Изјављује да за поднети предлог буџета не може гласати. Г. Д-р Љуба Стојановић, у своме говору изјављује да ће гласати за буџет, јер је уверен, да је израђен пажљиво и са свим дужним обзирима. Пада у очи да упоредо са рашћењем буџета из године у годину, расте и морталитет од туберкулозе у Београду. Та болест постала је једно социјално зло, против кога се морају што пре и систематски предузимати потребне мере. Наводи случа.јеве где су поједине земље, као на пр. Данска, у борби против туберкулозе показале врло великог успеха и морталитет свеле на најмању меру. Код нас се мора поћи истим путевима. Место тога у предлогу буџета видимо суму од 10.000 дин. као помоћ за сузбијање туберкулозе. У прошлом буџету та је сума износила 20.000 дин. Јасно је да се са овако незнатним сумама -не може ништа учинити противу једне велике опасности, као што је туберкулоза за Београд. Предлаже да се уз нови прирез уведе и један најмањи проценат, макар 1 %, који би ишао у корист фонда за борбу против туберкулозе. Кад би

сваки порески обвезник платио по 24 дин. годишње, онда би то изнело суму од 6,000.000 дин. и са њом би се још могли постићи неки резултати. Г. Драгољуб Милошевић, у своме говору наглашава, да је општински Суд одмах по свом доласку требао прво да приступи решењу питања општинског статута и решењу плата особљу, па после тога да приступи изради буџета. Наводи да општина располаже са 18 аутомобила, чије одржавање кошта врло много општину, а има злоупотреба у служењу са истима. У погледу одређивања разних комисија, треба одређивати стручњаке, а не нестручњаке и изјављује кад он буде одређен у неку комисију као стручњак, одриче се сваке награде за свој рад. Говори затим о персоналној политици Суда и замера, што је ранији шеф кабинета постављен за шефа отсека за гробље, јер му као правнику није тамо место. Укидање трошарине неће утицати на цене, и за то нема разлога да се уводи прирез. Каже да држава дугује општини преко 250,000.000 динара и на тај начин држава се третира као рђав платиша. Међутим треба имати обзира и признати да је држава много учинила за унапређење, развој и улепшавање Београда. На крају изјављује да ће гласати против буџета. Седница је закључена у 10,15 часова увече. Претседник Деловођа, Београдске Општине Бож. Л Павловић с. р. Милан Нешић, с. р.

Пр а шилник о издавању по^лашЊ ениж трамва/ских карата

I. ОПШТЕ ОДРЕДБЕ. Чл. 1. Поред лисних трамвајских карата, које кондуктери продају путницима приликом сваке вожње, постоје још и сталне карте: 1, бесплатне, 2. службене, 3. претплатне и 4. ђачке. Чл. 2. Бесплатне трамвајске и аутобуске карте за све пруге, издају се само члановима Суда и Одбора општине града Београда и то поименично. Трајање ових карата је за једну календарску годину и сваког првог јануара се замењују новим. Престанком звања губи се право на бесплатну карту. Бесплатне карте издаје Дирекција трамваја и осветлења, а исте потписују г. г. Претседник и Директор трамваја и осветлења.

Чл. 3. Службене трамвајске карте за све пруге и то I и II класе, издају се службеницима Општине града Београда, чији су послови такви, да по службеној дужности морају бити стално на терену, било као надзорни или као, извршни органи, — као и онима чији су послови такве природе, да је одобрење карте у интересу службе. Службене трамвајске карте се могу издавати поименично и на доносиоца. Поименичне карте морају бити снабдевене фотографијом сопственика, жигом Д. Т. и О. и одељења у коме ради —• ако је службеник ван Д. Т. и О. преко фотографије и својеручним потписом, а карте на доносиоца морају бити оверене потписом шефа службе — одељења. Службене трамвајске карте I класе могу се издати само службеницима I и II групе категорије, а II класе службеницима осталих група — категорија.