Opštinske novine

Стр. 1048 ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Табеларни преглед зграда основних школа Општине града Београде

о

XI

XII

XIII

XIV

Он чо

Опис

Осн. школа

Осн. школа

Осн. школа

Осн. школа

к

на Вождовцу

на Смедерев-

на Сењаку

на Хаџи-

X (Ј.

школске зграде

Шумадиска

ском ђерму

Миодрага Да-

Поповцу

ОЈ Он

улица 1

Јагићева 5

видовића 2

Ст. Новака 24

1

Година грађења ....

1928; ст. 1908

1908; 1922; 1928

1922 (надз.1928)

1922 (надз. 1928)

2

Пројектант

Архитект Десанка Манојловић

Архитект Веселин Трипковић

Архитект Весел н Трипковић

Архитект Веселин Трипковић

3

Површина имања • • • •

27.109,77 ш 2

12.333,58 т 2

6.826,76 ш 2

2.469,37 т 2

4

Површина под зградом •

н. 931,07 ш 2 ; ст.412,17 ш 2

461,93; 573.70ш 2

573,70 пг

568,14 т 2

5

Површина дворишта • •

25.766.53 т 2

10.914,45 ш 2

5.628,69 т 2

1.901,23 т 2

6

Вредн. згр. са инстал. • •

1,880.867.14 д.

2,071.260.— д.

1,204.770.— д.

1,193.094.— д.

7

Вредн. по 1 учионици • •

235.108,— „

129.453.75 „

150.596.25 „

149.136.75 „

8

Вредн. згр. за 1 ђака • •

5.224.63 „

2.876.75 „

3.346.58 „

3.314.15 „

9

Вредност имања 1930 г. •

2,710.977.— „

3,700.074.- „

1,706.690,— „

864.279.50 „

10

Целокупна вредн. 1930 г.

4,591.844.14 „

5,771.334.— „

2,911.460,— „

2,057.373.50 „

11

Грађевински материјал •

циг. у цем. и креч. мал.

цигла у креч. малт.

цигла у креч. малт.

цигла у креч малт.

12

Кровни покривач ....

цреп (ст. лим)

цреп

цреп

цреп

13

Међуспрат. конструкција

ребр. арм.бет. плоча

ребр.арм.бет. плоча

ребр. арм.бет.плоча

ребр. арм.бет. плоча

14

Подови

плочице и дашчаии

дашчани

дашчани

дашчани

15

Материјал степеница • ■

вешт. камен

армир. бетон

армир. бетонски

армир. бетонски

16

Број степеништа ....

улазне степен.

1 главно степ.

1 главно степ.

1 главно степ.

17

Заштита зидова • • • •

прем. масиом бојом

прем. масном бојом

прем. масном бојом

прем. масном бојом

18

Загревање

цеитр. греј. паром

локално — пећима

локално — пећима

локално — пећима

19

Вентилација

вентил. каналима

равлика у темпер.

равлика у темпер.

разл. у темпер.

20

Осветлење

електрично

електрично

електрично

електрично

21

Водовод

у ходн. и нужн.

у нужницима

у нужнипима

у нужницима

22

Положај (место) нужника

у згради

у вгради и у двор.

у Бгради и у двор.

у згради и у двор.

23

Нужници и писоари • •

енг. са нужн. јамом

енг. са каналивац.

енг. са нужн. јамом

енг. са канализац.

24

Број спратова

сутерен и приземље

делим. сут., приз., 1 спр.

сутер., призем., 1 спр.

сутер., призем., 1 спр.

25

Број учионица

8 (4 у ст. згр.)

16

8

8

26

Чиста висина учионице •

4,20 т (ст. 4,00)

4,02-3,80 т

3,80 т

3,80 т

27

Запремина 1 учионице • •

245,70-219,68 т з

222,10-228,45 т^

228,45 т 3

228,45 т 3

28

Запрем.учион.за 1 ђака •

5,46-4,88 т 3

4,93-5,076 т а

5,076 т а

5,076 т 3

29

Дужина учионице • • •

9,00-8,45 т

8,50-9,25 т

9,25 т

9,25 т

30

Ширина учионице • • •

6,50-6,50 т

6,50-6,50 т

6,50 т

6,50 т

31

Површина учионице • •

58,50-54,92 т 2

55,25-60,12 т 2

60,12 т 2

60,12 т 2

32

Површина пода за 1 ђака

1,30-1,22 т 2

1,23-1,33 т 2

1,33 т 2

1,33 т 2

33

Ширина ходника ....

3,00-3,00 т

3,00-3,00 т

3,00 т

3,00 т

34

Површина гимн. сале • •

—'

—■

35

Површина сале за свечан.

135,00 т 2

спојене две учионице

Оставе за одело ....

преграде у ходницима

у ходницима

у ходницима

у ходницима

36

Број канцеларија ....

4 (у ст. 2)

8

4

4

37

Број ученика за који је

360 (45)

пројектована зграда • •

720 (45)

360 (45)

360 (45)

38

Број ученика који се сада

служи зградом (1 I 1931)

511

1613

673

574

Француске ради зидања зграде свога посланства. За овај део имања Општина београдска примила је 6,209.889.— дин. (око 2.100.дин. 1 м 2 ). Ондашње школске власти нерадо су примиле ово смањење школског имања, јер су сматрале да је остатак дворишта недовољан за број ђака колико може примити ова школска зграда; имање основне школе на Булбулдеру износило је 5.180,00 м 2 и један

део овога имања од 1.731,65 м 2 намењен је за зидање нове цркве на Булбулдеру. Како је овај плац недовољан за зидање цркве а постоји иначе намера да се црква зида на другом већем и погоднијем терену, садашње школско двориште прошириће се и тиме добити лепо и пространо игралиште. Закључак. — Износећи овај кратак опис школских зграда и имања можемо бити пот-