Opštinske novine
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
Стр. 691
6) Савез прадова том приликом жели да би се и стати-стика комуналних финансија водила и публиковалауспоразуму са Савезом, а свакако да се за статистике територијалних самоуправа издвоји оптерећење које узрокују потпуно разнородне сталешке и професионалне корпорације (коморе), принудна удружења, верске заједнице и слично. III За Закон о општинским штедионицама „Савез градова моли да се што ире донесе Закон о самуправним штедионицама и да им се : —у колико и где већ постоје — као врло значајним привредним и општинским установама пружи пуна помоћ ■ у изједначењу са правима и повластицама, које уживају повлашћене државне новчане установе." IV. За право завођења дажбина за социјалне дужности... „До доношења Закона о самоуправним финансијама, а у времену тешке привредне кризе, све веће неупослености и социјалних невоља у градовима, кад градске општине из редовних сретстава једва подмирују најпрече потребе, неминовна је нужда да се градовима дозволи завођење дажбина за чисто социјалне сврхе, којииа би се, ради сузбијања неупослености, оптеретнли имућнији слојеви грађанства, који тај терет неће тешко осетити." V. За допуну Грађевинског закона „Признајући у пуној мери све користи што их је градским општинама донео нови Грађевински закон, Савез градова ипак сматра да су у том Закону потребне неке измене и допуне, нарочито у циљу да би се градови још јаче заштитили против оних који због својих личних интереса коче рад око напредне регулације града." VI Потреба ревизије Закона о недржавним путевима „Савез градова сматра, да је употреба народне снаге незгодно и несавремено средство за грађење и одржавање недржавних путова у великој већини градова, и да би се имала заменити другим сретством које би више одговарало посебним приликама градова, те да су стога потребне битне измене у Закону о недржавним путовима." —
VII За електрификацију „Пошто културни и економски ниво нашега народа већ тражи јефтино и рационално снабдевање електричном енергијом свих делова државе, а електрична енергија је богати извор нових прихода, које треба сачувати за општу корист; пошто је, даље, општа електрификација постала народном потребом, а пошто се та електрификација има спровести по одређеном плану; пошто је утврђено, да приватна иницијатива, и ако можда моментално убрзава електрификацију, ипак не проводи електрификационе радове плански и систематски, већ искоришћује само рентабилније случајеве, реметећи и ометајући тиме систематску електрификацију земље; пошто је, коначно, доказано да су градови својим електричним подузећима у могућности да успешно спроводе електрификацију, ослањајући се на свој израђени и осигурани конзум; пошто се електрификација може спровести само помоћу градова и њихових конзума, а немогуће ју је провести без градова као главних конзумената електричне енергије ради осуства економске основе; и пошто је потребно, ради поболЈшања бољег стандрада живота својих грађана и обезбеђења сво.је одбране, да држава сачува за будућност наслаге у угљу и лигниту и новац у земљи, не издајући га за нафту на страни, — искоришћавањем бпгатих падова гвошх река, витални је интерес државе да електрификацију земље што пре убрза и што више олакша. Зато је потребно: да се провођење опште електрификације у првом реду повери градовима и њиховим електричн.им предузећима; да једно суверено компетентно тело. састављено од стручних људи, што пре изради генерални план електрификације земље, и да у погледу ове планске електрификације буде уска кооперација између градова, бановина и државе, тако да у сваком случају, јавноправна лица задрже вођство електрификације земље у својим рукама; да држава што пре донесе Закон о електрификацији, одређујући главне смеонице опште државне електрификације, а бановине што пое израде план електрификације своје бановине, искоришђујући првенствено водене падове, и дајуђи јавно-правним лицима, која проводе електрификацију, на Јвеђе олакшице за њено практично провођење;