Opštinske novine

београдске новине

Стр. 275

радионица да прими још 25 столарских радника, као што је то сада био случај приликом израде школског намештаја и столарије за нове школске и пијачне зграде. У редовне послове ове радионице спада израда и оправка каросерија за трамваје, аутомобиле и аутобусе ,израда намештаја за сва одељења Општине града Београда, и за све установе које снабдева Општина, као: полиција, основне и грађанске школе, затим израда пијачних тезги, сандука за ђубре, мртвачких сандука, крстача и столарија за све врсте зграда и трамвајских чекаоница. У току 1932 и 1933 год., поред редовних послова за ову Дирекцију, столарница је извршила следеће радове већег обима у режији: 1) 800 комада школских клупа у укупној вредности 250.000 динара за нове школе: Бранка Радичевића, Краља Милутина, Војислава Илића и за допуњавање осталих основних школа клупама. 2) Сав школски и канцеларијски намештај за нове школе Бранка Радичевића и Краља Милутина: катедре, зидне табле, подијуме, ормане за учила и библиотеке, чивилуке, писаће столове, намештај за забавиште и гимнастичку дворану у укупној вредности 70.000 динара. 3) Све столарске послове на новим грађевинама за школе у Малом Мокром Лугу и у предграћ" Краљице Марије у укупној вредности од око 150.000 динара. 4) Све столарске послове на новим пијачним зградама и то: Булевар Ослобођења, Пробирница, Карабурма, Душановац, Вождовац у укупној вредности око 80.000 динара. Примљени су у рад још следећи послови: 1) Школски и канцеларијски намештај за нову школу у Војислава Илића ул., у Малом Мокром Лугу, на Карабурми, на предграђу Краљице Марије и у Прокупачкој улици у укупној вредности 370.000 динара. 2) Столарски радови за нову зграду мртвачнице на Новом Гробљу.

4. — Браварска радионица дели се на два дела: машинско-браварски и грађевинско-браварски део. Машинско-браварски део располаже једном електричном бушилицом и једном електричном универзалном машином за сечење лима и профилисаног гвожђа. У тој се радионици израђују машински делови за трамваје, аутомобиле, арматуре за трамвајску, ваздушну и подземну мрежу и за трансформаторске кућице, врше се оправке и израда свих осталих машинских делова и конструкција. Грађевинско-браварски део израђује гвоздене конструкције, решегкасте стубове за електричну мрежу, канте за ђубре, ђубровнике, гвоздени намештај, оков, алат за земљане радове, делове за уличне хидранте и сливнике, гвоздена ручна колица, ограде, степенице итд.

У радионици је запослено око 30 квалификованих и 10 помоћних радника. У 1933 години сем редовних послова, браварница је извршила следеће веће радове у режији: 1) 280 кофа за уличне сливнике за канализацију, у вредности 85.137,— динара. 2) 100 ручних гвоздених колица за Техничку дирекцију, у вреднсти 23.653.— динара. 3) 200 ђубровника за чистачку колону, у вредности 10.000.— динара. 4) 60 транспортера за месо за Кланицу, у ведности динара 40.812.—. 5) 60 гвоздених прозора за „Пионир" у вредности динара 25.579.—. 6) 7 стубова за осветљење паркова, у вредности динара 22.180.—. Примљено у рад: 1) 8 дизалица за мртвачницу у вредности динара 67.000.—. 2) гвоздена ограда и капије за школу на Предграђу Краљице Марије, у вредноси динара 9.500.—. 3) ограда за степениште у школи на Карабурми, у вредности динара 10.000.—. 5. — Лимарница је снабдевена комплетним лимарским алатом и једним стругом за фазонирање. У истој су запослени 8 квалификованих радника на изради грађевинско-лимарских радова, канти, кофа, кутија, олука, фењера итд., а специјално за оправку и израду хладњака аутомобила, аутомобилских крила, као и свих лимарских радова у вези са оправком трамваја и аутомобила. 6. — Радионица за аутогено и електрично заваривање располаже са једним апаратом за електрично и 4 апарата за аутогено заваривање. Четири квалификована радника врше све заваривачке радове код оправке и фабрикације нових објеката. 7.—-Алатница као специјална радионица снабдева све остале машинске радионице ручним алатом и врши израду новог и оправку старог алата. Снабдевена је потребним машинама за оштрење алата и упосљава 8 специјалних радника. 8. — Фарбарско - лакирерска радионица обавља бојење трамваја и аутомобила, као и других израђевина. Упосљава 34 до 45 радника према потреби. Бојење се врши ручно, уљеним бојама, а у овој 1933 години уведено је пнеуматично бојење и лакирање нитро-целулозним супстанцама. 9. — Тапетарско-сарачка и стаклорезачка радионица врши одговарајуће послове на трамвајима, аутомобилима и фијакерима, затим тапацирање намештаја, постављање стакла у зградама и тд.; упосљава око 10 радника. Према извршеном обрачуну за 1933 годину, обављени су у свима овим радионицама за рачун Дирекције трамваја и осветљења радо-

35*