Opštinske novine
Стр. 202
БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ
7) да још ове године треба створити новчана срества и вотирати потребне кредите како за просецање и калдрмисање Северног Булевара, тако и за откуп имања, која Северни Булевар сече или која су потребна због проширења Северног Булевара; 8) да просецање и калдрмисање Северног Булевара захтевају витални интереси Престонице, пошто ће се изградњом ове артерије растеретити улица Краља Александра мао центар вароши и сав саобраћај са Смедеревског Друма за Банат још од Цветкове Механе упутити Северним Булеваром за Панчевачки Мост; 9) да је изградња Северног Булевара потребна
још и због тога, што ће благотворно деловати на насељавање и будуће развиће Предграђа Краљевића Андреје, које по свом положају претставља најближу периферију, најздравији део и најлепши крај Престонице, услед чега ће се досадашње неприродно и штетно ширење Београда у другим правцима бар за извесно време зауставити. Ова резолуција предата је претседнику Београда Господину Влади Илићу, са молбом грађана Предграђа Краљевића Андреје: да се жеље у овој резолуцији изражене имају у виду при решавању престоничких комуналних проблема.
Југословенсћо друштво за путове
Важност добрих путова за једну културну земљу огромна је. Изградња путева с тога постаје један од најактуелнијих проблема (кОме се данас поклања велик^а пажња. Увиђајући велику важност овог питања са привредне, туристичке и исто тако са социјалне стране, при секцији Београд. удружења љу огромна је. Изградња путова с тога постаје јеОдбор за путове, који је ставио себи у дужност да својим јавним радом потпомаже развитку путне мреже у нас. Одбор за путове се доцније развио у Југословенско друштво за путове, које има за циљ да прати у стопу развој савремене технике на том пољу, да нотпомогне и оствари оснивање путног фонда, да сарађује са сличним друштвима и комитетима из иностранства и да приступи заједници Међународног завода за путове у Паризу. И ако оваква друштва немају државни карактер, она помажу у многоме директно Држави н. пр. у Ческој друштво за путове израдило је само план
за ауто-путеве за целу Ческу које су доцније надлежне власти радо прихватиле и усвојиле. Бугарско друштво за путове, које је основано пре нашег, ради исто тако врло активно на уређењу питања п.утне мреже у Бугарској. Наше друштво за путове издало је већ два своја Гласника (годишњака) пуних стручних чланака по овом тако потребном послу за нас. Сем тога друштво је било заступљено од свога претседника и на VI међународном конгресу за путове одржаном у Минхенуј, на коме су узеле учешће 55 држава, под почасним претседништвом самога г. Хитлера уз учешће 2100 конгресиста. Наше друштво за путове ради врло агилно, само оно ради на подизању и унапређењу путова путе;м пропаганде и проучавањем свих питања које спадаЈУ У Т У област, али оно не учествује у организовању радова на путовима, посао који спада у надлежност одређених власти.
Власник: Градско поглаварство града Београда. — Уредник: Слободан Ж. Видаковић, шеф одељка за штампу ГПГБ. Косовска 39 — Штамнарија Драг. Грегорића, Страхињића Бана 75. — Београд