Opštinske novine
4
БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ спрат г ' у Београду скупо кошта, јер се мора премостити Карађорђева улица. А зар никоме није пала на памет идеја да покуша да пруп гом пређе у ниво-у Карађорђеву улицу и да се иза ње одмах завуче у тунел, а да урбанисте користе парк и слободан простор од станице до „Бристола" и да Карађорђеву улицу на том месту (и Балканску ако буде било потребно) проведу испод неколико колосека пруге једним врло луксузно обрађеним подвожњаком комбинованим са парком, зеленилом и духовитим степеништима за пешаке? Јер боље је жртвовати 400 метара једне прворазредне улице, (о чему би се могло још дискутовати) и покушати да се та жртва пристојно маскира и заглади, него нате~ати са целокупним решењем чвора и упропашћивати \целу Професорску колонију непотребним усецијма и станицама. Сва најмодернија осигурања овог луксузног подвожњака Карађорђеве улице од велике воде на Сави коштаће далеко јефтиније него правити читаву станицу на спрат и подизати рампом читаву серију колосека. Милано има сасвим друге разлоге што је намерно оставио чеону станицу, наши разлози и потребе Београда нам говоре да морају имати пролазну станицу.
_— - - —— Стр. 163 Кад се почне овако генерално да третира ствар, онда постаје безпредметно критиковати тачку по тачку објашњења данашњег III. решења железничког чвора. Чвор је, према својој замисли, доследно решен технички и ми не мислимо, као н. пр.: инж. Ракочевић', да је он баш толико и саобраћајно рђаво решен. Начин поступка његовог решавања није био правилно схваћен па је повукао за собом да се роде погрешне идеје за постављање задатка. Иначе, сваком доследном раду: пуна част. Београд, међутим, захтева поновно њеГово решење у колико то већ није доцкан, на широј основи, заједно са региавањем новог Генералног плана, беоГрадског ТСристаништа и аеродрома! Започети први радови на кланичној прузи могу се и даље наставити јер ће у сваком случају остати као кружна пруга, потребна новом рсшењу чвора. Добра половина регулације већ је „прилагођена" овој прузи^ али нека се више такви поступци не понове и нека се ствар са Урбанистичке стране много озбиљније схвати. То диктују интереси Београда и његове будућности .