Opštinske novine

Стр. 60

БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

из § 138, кад Министар унутрашњих послова разреши већника због немања услова који се по закону тр,аже'или кад га разреши због пропуштања већничке дужности али пошто га претходно саслуша, и, најзад, из § 139 кад Министар разреши већника или чланове већа, због изјаве и решења, „које су штетне по важне опште државне интересе." Како у конкретном случају није наступио ни један од истакнутих законских услова за за разрешење како самог тужиоца као градског већника тако ни услова за разрешење целог градског већа то до таквог разрешења по закон;у није могло ни доћи. До оваквог разрешења није могло доћи ни на основу § 147 Зак. о градским општинама. Овом уредбом предвиђено је само како се до избора градских органа, одређују градски органи. Да је законодавац хтео да се на основу тог прописа градски органи не само постављају већ и разрешују он би то изрично и нагласио и у помен. одредби § 147 било би речено и „смењују се" а не само „одређују се". Државни Савет није прихватио овакво гледиште већ је тужбу пресудом бр. 2842/35 од 30-1-1935 год. одбацио као неосновану са ових разлога: ,,По § 147 Закона о градским општинама док се не изаберу градска већа по овом закону, градски органи одређују се по досадашњим прописима. Овом законском одредбом продужава се важност досадашњих прописа у погледу постављења и смене општинских органа до избора градског већа по новом закону о градским општинама. Досадашњи законски прописи на основу којих је управна власт вршила постав-

љења и смену градских органа јесу: чл. 2 Закона о измени закона о општинама и обласним самоуправама од 6 јануара 1929 год. са изменама и допунама од 22 новембра 1929 год. и § 73. Финанс. закона за 1934/35 год. По чл. 2 Зак. о измени зак. о општинама и обласним самоуправама од 6 јануара 1929 год. са изменама и допунама од 22 новембра 1929 год. у Општини града Београда, Загреба и Љубљане, претседници и потпретседници (градоначелници и подначелници) постављају се и ^именују Краљевским Указом на предлог Министра унутрашњих послова, а остали чланови општинске управе решењем Министра унутрашњих послова. А по § 73 финансис. закона за 1934/35 год. Управу Општине града Београда чине претседник, два потпретседника, кмет-правник са свршеним факултетом и 75 одборника. Како је Министар унутрашњих послова оспорено решење засновао на поменутим законским одредбама који му дају овлашћење да градске органе смењује и поставља нове по слободном нахођењу, онда је неумесно истицање у тужби, да Министар унутрашњих послова није законом овлашћен да смењује старе и поставља нова градска већа. Поменуто. овлашћење Министра унутрашњих послова трајаће све до образовања градског већа изабраног по новом закону о градским општинама, када ћесе ово овлашћење према изричној одредби § 147 закона о градским општинама угасити. Па како избори за нова градска већа по закону о градским општинама још нису извршени, онда надлежност Министра унутрашњих послова за смењивање и постављање градских органа није ниуколико дошло у питање".