Opštinske novine

172

Београдс ке општинске новине

на у павиљОну број 1. Ми+нистарство грађевина приказало је ту велику шематичну зидну карту и једну рељефну карту Краљевине Југославије, на којима су уцртане мреже постојећих државних путева, као и пројектованих аутомобилских путева. Ова пројектована мрежа приказивала је главне међународне везе преко наше земље и главне унутрашње везе међу појединим нашим крајевима. На картама су били јасно означени делови који су ве^ израђени, они који су у раду и делови који треба да се заврше до 1944 године. Према шестогодишњем програму. Графикони су приказивали стање појединих радова. Исто тако је Министарство дало и графички приказан финансијски проблем израде путне мреже. Суме које су одобрене и утрошене, преглед потребних сретстава и преглед сума потребних за одржавзње држзвних путева.

приказали напоре и резултате општинских радова на подручју Београда. Она је нарочито изложила радове на изради модерних коловоза а уз то и објекте који приказују туристичку вредност Београда, Туризам је веома лепо приказао „Путник". Поред њега су друштва поморске пловидбе: Јадранска пловидба, Југословенски Лојд, Оцеанија, Дубровачка и Зетска пловидба дочарали наш туризам, нарочито путовања бродом. ЈЂубљанско и Загребачко друштво за путеве су интересантним моделима, рељефима, сл.икама и графиконима дали леп преглед радова и потреба Дравске и Савске бановине у погледу путне мреже и у погледу туризма. * Читаву недељу дана посетиоци су разгледали аутомобиле, тракторе, разне пољолривред-

Београдско сајмиште за време аутомобилске изложбе

Министарство грађевина са својим секцијама и Заводом за испитивање грађевинског материјала, у заједници са грађевинским предузе^има и индустријама цемента, асфалта, камена и сл. дало је леп приказ технике грађења путева и употребљенОг грађевинског материјала. Разни модели, типови, слике, узорци сировина, и готовог грађевинског материјала, поред смањених угледа мостова, надвожњака и путева, давали су веома поучан приказ. Овде је учествовао и Технички факултет Београдског универзитета са објектима из свога музеја путева и са својим Заводом за испитивање материјала. Београдска општина изложила је своје моделе, слике, графиконе и остале податке, који су

не моторне машине, упознавали се са стањем наше путне мреже и лепотама нашега туризма. Спој је био леп и излазећи са сајмишта посетиоци су имали још дуго да размишљају о ономе што су видели. Много што-шта што их је било интересовало постало им је јасније. Несумњиво је да су изнели утисак да се ипак код нас ради и припремају обилни радови, као и то да је наша земља замота лепа и земља 'великих могућности. Београдско сајмиште је још једном испунило улогу коју су му његови оснивачи, уз издашну помоК Општине, били наменули и сви о-ни могу бити задовољни. Д-р Стеван Попови^,