Opštinske novine

Бицикло м девет дана друмовима око Србије

753

них питања, показали су да је њихов рад несебичан и да тежи општим интересима и аато су на своја такмичења позвали и хрватске спортисте. Желело се да се и хрватским спортистима омогући да правилно вежбају и развијају се, тим пре што су ове године у Хрватској Бановини спортска такмичења прилично гакемарена, јер спортски функционери троше највише времена на решавање спорних проблема. Овако исправно гледиште није наишло на разумевање на другој страни. Штета, јер овај пут није онај прави и не води искреном споразуму у спорту, за којим, свакако, жуде и једни и други. * * * Дакле, и поред свих тешкоћа бициклистичка трка око Србије организована је да не може боље бити, с обзиром на краткоћу времена и остале проблеме који су неочекивано искрсавали. Трку је организовала, као што је познато, Београдска штампа у сарадњи са Радио станицом, под надзором Српског бициклистичког савеза, кога је претстављао радни одбор. Организатори су наишли на изванредну предусретљивост свих надлежних власти. Министарство војске и морнарице, Министарство за физичко васпитање и Београдска општина учинили су много за организацију ове трке и омогућили њено потпуно извођење. Овако потпомогнути, и материјално и морално, организатори су били у стању да обаве један заиста гигантски посао. Успех бициклистичке трке око Србије потпун је. Такмичари су одушевљено примљени у свим крајевима кроз које су пролазили, свуда им је приређен сјајан дочек, у сваком месту, без обзира да ли је то био велики град или село, појава бициклиста изазивала је взлико интересовање. Пропаганда за бициклизам, неоспорно један од најкориснијих спортова, постигла је на тај начин свој потпун циљ.

У четвртак, 29 августа, у рано јутро, Теразије су имале необичан изглед. Око почасне трибине, коју је подигла Београдска општина, окупила се маса света. Цео простор имао је свечан изглед. Сав саобраћај био је обустављен. Тачно у 7 часова, када је око 5.000 људи очекивало полазак возача, довезао се својим аутомобилом претседник Београдске општине г. Јеврем Томић, са Министром саобраћаја г. Николом Бешлићем. Претседник Београдске општине г. Јеврем Томић одржао је врло леп говор поводом организације ове велике трке. Он је, пре свега, срдачно поздравио бициклисте који су полазили на тежак и напоран пут, а затим је подвукао да ова манифестација несумњиво потвр-

Претседник Београдске општине г. Јеврем Томић са трибине на Теразијама поздравља такмичаре

ђује виталну снагу наше омладине, која се не устручава да пође на овахо далек и тегобан пут, а која се неће устручавати да се прими и много тежих задатака. Сем тога, г. Јеврем Томић истакао је сву корист коју може имати држава и народна одбрана од бициклистичкох' спорта, а на крају је пожелео такмичарима срећан пут и успех у такмичењу. Чим је г. Томић завршио свој говор, министар г. Бешлић дао је знак за полазак такмичара. Тако је отпочела ова велика трка...

Прву етапу Београд—Зворник, са полугтапом у Шапцу, добио је Загребчанин Драгољуб Давидовић. То је била етапа Министра за физичко васпитање народа. После узбудљиве борбе једна група такмичара ушла је у Шабац. Давидовић је у финишу стигао први, испред Павловића и Вељковића. Еелика маса света одушевљено је поздравила први успех такмичара. Занимљиво је да је Драгољуб Давидовић, победник прве етапе, Србин. Мајка му је Шапчанка, а отац Неготинац. Он се родио у Загребу и тамо је настањен са родитељима. Трудио сам се свим силама да стигнем први у Шабац, — изјавио је Давидовић одмах по доласку, — јер знам да ће мој успех причинити велику радост мојој мајци. Давидовић је први стигао и у Зворник и тако освојио прву етапу и добио награду Министра за физичко васпитање народа. Други је Вељковић, а трећи Дрљачић. Пролазећи кроз мачванска села и варошице биицклисти су били одушевљено дочекани од масе сељака и мештана. Нарочито је у овим крајевима популаран Дрљачић, коме су свуда приређиване овације. Прву етапу, која износи 161 км., добио је Давидовић, прешавши стазу за 6 часова 2 минута и 22 секунде. Раде Вељковић и Дрљачић постигли су исто време.

5