Opštinske novine
Комунална хроника
Рад на калдрмисању београдских улица За калдрмисање улица и насипање терена Општинска Управа је осигурала преко 21 милион динара
У буџету Градског поглаварства, за 1940/41 годину није била предвиђена ни најмања сума за калдрмисање београдских улица, зато што су услед ванредних прилика у којима сада живимо сви материјални издаци много скочили, међутим приходи општински остали су исти, те се због уравнотежења буџета морало штедети. Но и поред све штедње, нису се могли оставити животни проблеми Општине нерешени. — Тако нпр. водовод није могао остати на данашњем његовом капацитету, јер је познато да у лето 1939 год. није било воде у Београду, те се водовод безусловно сада мора проширити. Возила у вези са саобраћајном службом морају се набавити пошто су стара дотрајала. За потребе, израдњу и употпуњавање електричних мрежа мора се набавити нов материјал, пошто је стари делом дотрајао, а мора ое вршити и проширење мреже. Поред ових животних потреба, за једну модерну варош животна је потреба и то, да се улице калдрмишу, и то: главне артерије где је велики и тежак саобраћај модерном калдрмом, а периферијске улице, које до сада у опште нису имале калдрму обичном калдрмом. Огпптинска управа сматрајући ове проблеме од највеће важности за наш град, а немајући могућности да их реши из редовних буџетских средстава, закључила је у земљи више зајмова у укупном износу од 250,000.000.динара, са каматама од 8% годишње и роком исплате до 40 година. Из овог зајма одређено је за калдрмисање /лица 20,000.000.— од којих је Техничка дирекција у овој буџетској години имала да добије 12,000.000.— динара с тим да из ове суме изведе калдрмисање улица по утврђеном програму за који одлука гласи: „I. Да се на терет кредита одређеног тач. 6 распоред зајма од 250,000.0-90.— динара могу у 1940/41 години првенствено извршити следећи радови: 1) Реконструкција саобраћајне везе на углу Краља Александра и Теразија у вези извршене регулације. 2) Реконструкција саобраћајне везе на углу Краља Александра и Таковске улице у (вези извршене регулације. 3) Модернизовање коловоза у Чубурској улици због аутобуског саобраћаја.
4) Модернизовање коловоза Високе и Зрмањске ул. на Чукарици због аутобуског саобраћаја. 5) Модернизовање коловоза ул. Жичко; и Војислава Илића због аутобуског саобраћаја. 6) Модернизовање коловоза ул. Престолонаследника Петра од Беличке ул. до Војводе Глигора, Ђурђевском, Стевана Првовенчаног и Заплањском ул., као веза за ново централно гробље. 7) Реконструкција коловоза на Булевару Војводе Мишића због аутобуског саобраћаја, где се стара калдрма од камених призама има заменити ситном коцком. 8) Модернизовање калдрме у коловозу Браничевске улице и Стојана Протића, дела Његушеве улице између Курсулине и Мутапове улице и у улици Мајора Илића. 9) Реконструкција коловоза у Радничкој улици на Чукарици због аутобуског саобраћаја, пошто је стара мозаик калдрма дотрајала. 10) Реконструкција Варшавске улице од Таковске до Цвијићеве због аутобуског саобраћаја. 11) Калдрмисање Вишевачке и Маричке ул. у Раковици. 12) Продужење калдрмисања ул. Вл. Ковачевића, Нове ул. бр. 907 и 988. 13) Калдрмисање улице Сибињанин Јанка до Клаоничке у Земуну. 14) Калдрмисање Нове улице између улица Цара Душана и Прегревице у Земуну. 15) Калдрмисање Сенског трга у Земуну. 16) Калдрмисање Славонске ул. у Земуну. 17) Калдрмисање Творничке улице у Земуну. 18) Калдрмисање Дунавске ул. у Земуну. 19) Калдрмисање Истарске ул. у Земуну. 20) Калдрмисање Савићеве ул. у Земуну. 21) Калдрмисање Клаоничке ул. у Земуну. 22) Калдрмисање Ковачићеве ул. у Земуну. II. Да се остатак кредита око 500.000.динара преко вредности радова под I до износа од 12,000.000,— динара колико је укупно одређено за калдрмисање из поменутог зајма, као и уштеде које би се постигле на лицитацији при издавању радова по овом програму, могу употребити за калдрмисање периферијских улица, у коју сврху употребити и сав стари камен и песак, који ће се добити при