Otadžbina
ГРЧКЕ МИСЛИ
605
послужила као темељ нове европске просвете, а кори Русију и преговара јој. како је опу исту православну веру, у име које ратује, иримила од Грка, те не би требало да се тога не сећа. По том приклиње остале Русији противне европске силе да зауставе ширење «панславизма" на Балкану, опасне по њпхове властите интересе, и кори их још. што подржавају неспособну Турску, а не брину се «о остварењу велике јелинске идеје» као о једином «праведном» решењу источнога питања, о једином практичном начнну којим бм се Турска могла одменити, и о једииој живој снази којом би се могле па истоку обуставити «неправде» панславизма. То су главне мисли те занимљиве грчке брошире о решењу источног питања средством остварења велике јелинске идеје. * У постављању граница иисац се ни мало не одваја од горе наведених писаца, а врло их занимљиво објашњава. «Ако узмете Балкан као граничну линију, иа је продужите од СоФије југозаиадно до северних арбанаских планина близу Јадранског Мора, имаћете с јужне стране те линпје целу Тракију и Македонију, Епир и Тесалију Па који народ живи у тим земљама ? Јелини, Турци. Турко-Арбанаси Арбанаси и Вугари. И сва та различна имена опет се при оштријем испиту своде на Јелине Јер су Мухамедовци истурчени Грци ; Арбанаси су стари Пелазги; 1 Турко-Арбанаси су истурчени Пелазги. Па шта мислите да су Бугари по варошима ? И они су по две трећине Јелини, што се види ио њиховој родственој и женидбеној вези с њима п но њиховом матерњем грчком језику. Истина Бугари по селима нису Јелини. али нису ни Словени. Сви се историци слажу да су Бугари по пореклу татарске лозе, те да су се па Балканском полуострву или пословенпли или погрчили.» Мало даље још иоситније улази у то исго. питање корећп писце који сувише вредности придају Словенима насељеним с ') Позиато је да јелинска етнографија Пелазге узима као јелинско илене.