Pastir

666

ђео шне истргао из те средине безбожничке и показао му место где он може наћи спасења, 4 ) Но ти опет питаш и велиш : „па кад анђели хранитељи чува1у тако наш спољашни живот и предохрањаваГу га од различних беда и напасти, то зашто и опет сналазе људе различите болести, па и изненадне смрти ? Зашто ти небески помоћници не пред Ва ре то и не отклоне ?“ Нема сумње да они мотре и над спољашним животом нашим, отклањагу различите беде и напасти, но само утолико, у колико спољашња наша безопасност и спољашње наше благополучиге бивалу потребни ради блага живота нашег унутрашњег, — духовног. З' иротивном случагу они подвргаваГу човека нарочитим невољама и искушењима. г 1'ако на прилику анђео поражава становнике Херусалима за охолост Давидову. * 1 2 ) АсирГане за охолост Синахерима.") У таквом случагу они лнче на веште лекаре, кош да би излечили 1 едну в е ћу и опасну болест, производе другу мање опасниГу. Но старање анђела обраћено Ге шш више на душу: њу они предохрањавагу од лукавих наговарања духа злове, одушевљаваГу у борби за у савршавање и достижење своГе лепе цељи. Па зато кад год ко види себе да ге спасен од какве невоље, да Ге избављен од греха и саблазна. нека свакад има на уму, да ово нше учинио толико сам, колико с помоћу доброг свог аш?ела хранитеља. Но присуство наших анђела наГбоље се може опазити онда, кад наступи време да се душа наша опрости са телом. 1ер у том последњем моменту, кад већ све живо оставља човека, кад и очи и сав састав његов нше већ у стању да га служи и да саопштава спољне упечатке, — приступагу тек онда на гако к њему анђели небески, и предлажу 4) Бит, 19. 1) 2. Цар. 16, 24. 2) 4, Цар. 19. 35,