Pastir

тг,у — човек да проведе три дана, 0, како би мила била. смрт да прекрати страшне муке! 1ер, то несвест, то жеђ од ватре, коте тада пали срце човека — теже су од саме смрти. Но поред ових превеликих мука, коте распети на крсту трпи, гош се муке увеличавагу безчашсћем, кошм се прати умирући на крсту. Оваква смрт на крсту , толико Ге била безмесна, да су се распета на крсту лица — лишавала погреба и држало се да су она проклета (втор. 21, 23.) Римљани, као грађани нн су никад били кажњени том страшном смрћу, него 1е та казна била за друге народе, и смрт на крсту држала Ге се за наГжешћу и наГсрамотниГу, на гле! том тежком смрћу — људи уморише свога Господа и Спаситеља—Исуса Христа! И ако Ге Исус Христос био на крсту само три сахата а после ге умро, и од побожннх људи честно сарањен; но и толико времена — висити на крсту, увеличавати ране своге свом тежином тела, имати Гезик, кош се исушио од тока крви, —- па у тоГ жеђи немати воде, него сирће помешано са жучи— то су страшне муке! Но овима — додагте 1ош и оне укоре и посмевања, коГа пробадаху срце мученика, па ће те у неколико поњати ужасне патње и страдања. Али и то ниге све. — Сетите се, да праведника оставише сви утренућу његових мука. Он беше као уиустињи усамљен без сваке утехе. Само се могла приближити распетоме Христу пре чиста Његова богомаша и вазљубљени ученик Хован, и то онда, кад се пакост злотвора Његових мало утиша, и када се злобна гомила зверских гледаоца поче разилззити. Но ако Ге Спаситељ и осетио неку утеху од долазка ових возљубљених лица, — то Ге могло бити само за одвећ кратко време. Па зашто Ге и за кога Ге страдао тако Господ Исус Христос? Он ниге страдао због своГе кривице, Гер Ге невин и безгрешан; ни1е страдао за то што ниге могао да избегне страдање, — Гер Ге могао да скупи безброше ангеле за своГу одбрану, али Ге Он по свогог вољи склонио се да претрпи