Pastir
559
0 унит угарскнх Руснна. (с РУСКОГ) (П р о д у ж с њ е.) Пре годину дана ова1 1е владика доби<> императорску грамату у 1692. г. да се на основу њену свештеници што примише уншу ослобођава1у сељачких терета, данака, во1них дужносхи а тако исто и синови свештенички отпуштаГу се од вогних дужности и узимања у рекруте (новаке.) Речи!у уншатскоме свештенству на основу горње грамате, дата су права и преимућства да се не могу премењивати и схизматицима, то ће рећи онима, коги су православни. Поврх тога стош заказано у грамати да уншати, светкугу празнике по латинскоме календару загедно с латинима. Узевши у призрење то, што Ге после искључења заказано да се светкуГу празници по латинскоме календару, коГе осим тога и нше ступило у дело, сва добра, преимућства и права, ко1а су обећана уншатима, заказана су већом коришћу и олакшицом рад угњетена њихова положа1а, па с тога лако можемо погмити што 1е унша за ХосиФа Камелиса морала већма успевати. Уз то кад се узме не уморна делателност ревниоца унше, ви ћете се сложити у томе, даге Тосиф де-Камелис стекао себи боље заслуге у ширењу овога учења. Па и у самоме делу он 1 е путовао Геднако по генархиш, сазивао свештенике на саборе, убеђивао их о привидном превасходству унше над православљем и описивао им обећане користи скопчане с уншом те 1е тако мало по мало успео да обрати своГу Гепархшу од православља и убеди Ге да се покори папи. По сведочанству његових дневних записака, он 1е на сабору, кош Ге сазвао у Мукачеву 1690. г. обратио на уншу више од 60, свештеника, у Зборову — 90, у Истанчи — 40 иа 1е се старао да таким начином свуда рашири унигу у руском свештенству. У исто време не оклеваше он да издеГствуГе по местима надлежнога начелства нека добра (устуике) за народ, кош Ге пристао на унту.