Pastir

369

Ч

0 назоре^ома. (Продужење.) 0 враку.

Брак код назорегаца нше таша, и свршу1е се овако: младожења мора пред целим збором из1аснити се да он оће своГевољно у брак да ступи, у1едно мора назначити и особу коГу Ге он себи за будућу сапутницу живота свог изабрао. Присутни строго испитугу, 1е ли младожења моралан , и Ге ли у стању жену издржавати? Ако Ге исход испита задовољаваГући, онда збор запита родитеље девошине да ли ће дати сво1у ћерку за дотичног момка, па ако се и они сагласе па шш и дево1ка ако противна ниге, онда опет испитуге збор: Гесу ли они обоГе или бар 1едно тврди у вери , па ако 1есу, онда сљеду1е Гавно „оглашење“ али само Геданпут. После оглашења ради тврдости брака Гави се младожења политичног власти, па ако и политична власт нема ништа противног, онда младожења и невеста пред целим збором изГаве међусобну љубав и наклоност Гедно другом, и завере се да ће Гу сваку срећу и несрећу у животу узаГмно делити. После тога 1едно одлично лице из збора помоли се Богу , да би Бог сво1 благослов на младенце излио, и тиме 1е венчање свршено. Сватовски части и пиГанки, код њих нема. Шеста таГна новог завета у православно! цркви Ге „брак.“ Брак Ге сам Бог у почетку света поставио, да би из благословеног корена, благословен плод рађао; у новом пак завету „брак“ показуге (единством мужа и жене вечну свезу Христа са црквом! Сам 1е Исус Христос у Кани Галиле1ско1 при браку учинио прво чудо претворпвши воду, у вино, и тиме Ге засведочио да Ге таша „брака“ с неба благословена! А да Ге брак заиста таша, уверава нас сам св. апостол Павле у посланици свогог к ХеФесцима, ко 1 а се при венчању чита говорећи: „тата ге ова велика. и Хош се