Pastir
401
Напоследку назореш, нити недељу светкугу, нити друге празнике, и тиме показуГу они своГу непослушност према заповестима самог Бога, Гер сам 1е Бог изволео освештати Гедан дан у седмици, да би људи у миру и тишини славили, хвалили, и преузносили у та! дан име благодетеља и саздатеља свога. — Бог 1е сав свет за 6 дана створио, а седми ге дан престао од дела, тиме Ге сам Бог освештао дан седми, па зато и заповеда Мо1сиГу светковати суботу говорећи: „П омни ден сувотни свгатити Гего. и Бог Ге и друге празнике установио, тако видимо из св. писма да Ге Бог и празник пасхе после излазка Израиљаца из Тегипта установио, и многе друге. — Почем 1е стари завет био сен само нове благодати, зато ми нисмо више обвезани светковати суботу, него ми смо дужни празновати дан „недељни“, Гер Ге у та1 дан Спаситељ света смрћу, смрт победио, човека од вечне смрти избавио, и свет искупио. Нити празну!емо ми данас 1уде1ску пасху, ко!а 1е била сен наше пасхе; ми празнутмо истину и праву пасху, коГа 1е празник над празницима, и слава над славама, 1ер Христос Ге васкрсао из мртвих, смрћу смрт сатр’о, и онима кош су у гробу живот даровао! Даље дужни смо светковати и остале празнике христове, свете дГеве Марн1е, апостола, мученика и т. д. — А да смо ми одиста дужни празновати недељу, и остале празнике, осим премногих доказа у светом писму, ко!а 1а не ћу сада наводити, на!боље нас уверава пример самог Христа Спаситеља. Сам Спаситељ 1 е светковао празнике 1уде1еке , ишао 1е са свошм родитељима сваке године на празних пасхе, а тиме 1е хтео Христос показати нама да 1е заиста богоугодно празновати недељу, и остале свете дане, зато 1е наша св. црква строго наложила свошм вернима светковати недељне и празничне дане. Али назореГци не слуша1у на свето писмо, нити узима!у Христа к живот његов себи за пример, и опет се нестиде називати себе „посљедоватељима христовим. Сваки разборит читалац овог цењеног листа могао 1е из довде ре-