Policija

Њј

ај

| је:

– 808 —

3. Школа злочина.

Чињеница је неоспорива. Врло је често кинематограф 32: многог од младих људи школа злочина.

Довољно је да присуствујемо расправама код судова за младеж, па ћемо се уверити о штетама, што но их узрокује

_ кино. У више од три четвртине случајева, који долазе пред.

суд за младеж, играо је кинематограф одлучну улогу. Сви се суци за младеж и државни одветници туже на њ. У расправи о кинематографу и младеначком криминалитету навели смо велики број еклатантних случајева. Провале помно приправљене са романтичним инцидентима (крабуље, сљепице, ужета, оружје), организације чета, које подузимају праве криминалне потхвате, сцене уморства и тровања изврсно организоване и вештачки проведене, имаду узрок свој у кинематографској интоксикацији. То недвојдено доказују истраге и признања. окривљеника.

Јавне власти почеле су да се мичу, те су поставиле анкете. Сви стручњаци спожно су изјавили, да је управо погубан уплив, што га на машту младеначких гледалаца врши узбуђење, које је тим погибељније, што се вештина и смелост зликоваца приказују врло често тако симпатично, да то већ граничи са апологијом.

Н.

Лекови.

Можда се очекује од нас, да ћемо предложити, да се кинематографи затворе. Овакав захтев не би имао никакве наде на успех. Кино је тако дубоко ушао у навику народа, да га није могуће ишчупати. Он је у осталом видно оруђе вулгаризације, и овако генијални проналазак не сме да изгуби ништа од своје вредности ради злорабе, коју с њиме чини човек.

Али зло је тако велико, да нико не сумња у том, да му ваља брзо тражити лека. Да му се доскочи, потребан је крајан напор свих извора наше делатности и кумулативна упо-' рава законодавних, господарских и моралних мера.

А. Негативне мере. ,

Ма како била корисна приватна иницијатива, овде су свакако нужне законске, мере. 5