Policiski rečnik : Knjiga prva A — E

| Бан

важи само за лица која су обавезна, да, воде тртовачке књиге;

д) Упуштање у предузећа ~% трговину, која нису стајала у сразмери са имовином дужниковом (та. 5.), И

b) Подмифење појединих поверилаца на штету других, по отвореноме стецишту (тач. 6.).

0. К. С. од 1. децембра 1908. год. Бр. 13210. објашњено је:

„да, постојање кривице простог банкротства не тражи се да су оне радње, које су кажњиве као просто банкротство, угрок презадужености дужникове, узрок његовој обустави плаћања, већ је довољно да једна од тих радњи постоји“. Тако исто није потребно, за, постојање ових кривица, да су наведене радње извршене у намери да, се не плате дугови, и у овоме је 0сновна разлика између тешког и простог банкротства.

Ако би, поред наведених радњи, била извршена и која од оних из 5 261., пастојаће реални стицај између тешког и простог банкротства, а ако је банкротство извршено од стране трговца и у пиљу преваре кривпу се, поред досуђене казне, може забранити, за свагда или за извеоно време, самостално упражњавање трговине (8 264.).

У 5 262. прописана, је казна 88, помагање (подржавање) банкрота. Ово може бити двојако: а) прикривање или склањање на страну имовине проглашеног банкрота (та. 1.), и 6)

= остварење измишљених потражива7 ња на своје или туђе име ~ (тач. 2.). (Основи кривич. права, од д-р 'Г. Живановића, посебни део, књ. 1.) 8. Стечај.

_ Бање. Чл. 117. Устава, прописао је: „Руде, лековите воде и врела и природне снаге својина су. државна.“ чл. 1. закона о бањама, мине-

тацију минералних и топлих вода у,

51 Бањ

ралним чи топлим водама од 7. јуна 1914. год., све минералне и топле воде у Србији својина су државна, којима рукује и управља Мин. H. 8. „Ако која, минерална или топла вода постоји, или се пронађе на приватном имању, држава има права, да. дотично имање и сва околна, ако то потреба – захте, откупи, или слободном погодбом и куповином или путем експропријације а на терет средстава, санитетског буџета,“ Експлоатација. Право на, експлоа-

ма ком виду, припада држави, али ако се она не би могла, или не би хтела користити овим правом, може га за извесно ограничено време, и само згаконодавним путем, уступити другим правним или приватним лицима. Првенство имају општине, затим срезови и најзад окрузи у којима, се вода налази; а ако се ни они не би могли нити хтели користити својим правима, ни на позив државе, држава може своје право експлоатације уступити приватном удружењу или лицу, по мишљењу сталног бање одбора. Оне минералне и топле воде, које не би биле оглашене за, опште корисне и лековите у смислу Чт. 2. | 50R.. MOXKe CaM Мин. Н. 3. по саелу- с шању ~ Главног СОанететског Оавста, давати у експлоатацију, али само 38, извесно ограничено време (чл 4.).

Бањска управа. И ако су баље у правном погледу саставни део оп- | штина, у којима су, ипак оне амају своја засебна уређења. У сваком месту, које је у смислу закона о1лашено за, бању, постоји стаљна бање ска управа, коју састављају: управник, лекар, инжињер % комесар бање. Главне су дужности бањске управе: а) да се стара, да се сви бање ски послови врше на 4 SLR : предлаже Мин. Н. З, ввелироје пе требно за унапређефе/ бање. За. вре“,