Policiski rečnik : Knjiga druga Ž — Lj
Зак
дан представник сваже парламен-
тарне групе дати кратку изјаву. Овакав краћи поступак за из-
једначење законодавства и управе
у земљи може се применити за 5
тодина од дана ступања на снагу
Устава, али се тај рок може зако-
ном и продужити...“
По чл. 23. Пословника Нар. Скуп. Законодавном Одбору сваки посланик може, саобразно чл. 133. Устава, поднети са мотивацијом | законске предлоге или предлоге о појединим члановима законских предлога, који ву у претресу, и о сваком оваквом предлогу одбор је дужан донети своју одлуку, а по чл. 52. истог Пословника, овом одбору могу се упућивати предлози и за време, за које су скупштинске седнице одложене.
да све остале законске предлоге, т. ј. за оне који немају за предмет изједначење законодавства и управе у земљи, важи редовањ – поступак, предвиђен чл. 86 Устава и чл. 53860 Пословника.
По чл. 86 Устава (посл. одељак), „О сваком законском предлогу мора ве гласати два пута у истом сазиву Народне Скупштине“, а, чл. 54. Поеловника прописано је:
„Кад предлог дође на дневни ред о њему се прво отвара начелни претрес. По свршеном начелном претресу приступа се првом гласању: прима ли се предлог у начелу или не прима.
Кад се предлог у начелу прими прелази се на претресање појединих одељака, (глава) закона. Гласање се врши по члановима.
Кад се претрес и пријем последњег одељка, (главе) сврши, приступа се другом и коначном гласању е предлогу у целини.
Полициски Речник
65
Зак
(O законским предлозима у смислу чл. 133. Устава, решава Окупштина поименичним гласањем“. в) Краљева потврда (санкција) 30-
кона. Да би законски предлог који је Народна Скупштина коначно усвојила, постао законом, потребно је још да на њега пристане — да га потврди и потпише (санкиионише) — и други законодавни фактор Краљ (чл. 46. и 49. Устава). Санк- | ција закона од стране Краља јесте, дакле, акт његове законодавне власти. |
г) Проглашавање (промулгација) и сбнародовање (иубликација) закона. Чланом 80 Устава прописано је:
„Законе проглашује Краљ ука-
зом који садржи сам закон ре-
шен од Народне Скупштине. Указ премапотписују CBR Министри.
Министар Правде ставља на Bb државни печат и стара се о обнародовању закона..."
Као што се из овог уставног прописа види, промулгација је акт Краља, као шефа извршне власти, којим „засведо гава својему народу да. закон постоји и издаје наредбу да се овај врши“. (Систем приватног (грађанског) права, од А. Ђорђевића, стр. 54). |
„У модерној се држави — вели Слободан Јовановић (0 Држави, | стр. 205) — сви закони стављају | написмено. Пошто се законодавни | чиниоци сагласе да нешто буде за- кон, о томе се издаје јелна исправа која има да служи закону као | крштено писмо. Издавање те ис- | праве, којом закон долази до спо- | љашње егзистенције, ~ назива се проглашавање закона (промаулгација). Актом проглашења утврђује се аутентичност и законитост закона, т. ]. да је наведени текст | прави законски текст, и да, је тај ~
5