Pozorište

„=

седају на њих тамо, где се исте налазе, већих повлаче на позорници тамо и амо; а то све никад не бива у животу,

Даље је у њих обичај, да мушки и женске читаве посетне сцене стојећки отправљају; а знамо да ће свака домаћица обично понудити госте да седну. А што најпосле глумци у улотама. у којима треба да се дуре, или у опште кад треба да покажу узбуђеност, најрадије окрену леђа онима с којима играју, и место да дотичне речи на ове управе, а они их у какав бупак издекламују: — све су то рђаве навике, које ву јот једнако остале на немачким позор- | ницама под именом „стила“,

Од свега тога нема код Француза више ништа. Тамошњи управитељи и редитељи познају свет, и своју пажњу обраћају поглавитона то, да ове верно | онако прикажу као што је у животу, Кад би ко при проби покушао, да немачке глумце збије у такав ансанбл, тај би врло често наишао на трдни отнор, и то нарочито код незнатнијих глумаца, који су обично најсујетнији и најуображенији. „Ја сам пак“ — вели исти Немац био у Паризу на пробама у позоришту: „Тпедте | јтапсаја“, и видео сам, како управитељ ила редитељ, који сам има преглед над целином, прве и | праве уметнике потпуно обучава и упућује. |

уље

Тамо се непрестано толико поправља, понавља, мења, у кратко, дотле ве учи и дотерује, довле год како целина, тако и поједини делови не испадну како треба, а све то чини се тако неуморно; да би наш глумац пао у очајање, ако не би у један сахат могао доспети, до „своје чорбе,“ Француске глумице никад не ће доћи на пробу у огртачу и колчаку, што им у свима покретима емета, као што то још бива по немачким позорницама ; глумци не оставе шешира на глави и не играју наоружани штаповима икишњацима, Ни на једној проби не фале потребне ствари и ове друго што глумцама треба, ако хоће, да се тако рећи уживе у своју улогу, у приказивање; у сцену и у околину, и у делину и све појединости, те да би тек онда ва потпуном

| сигурношћу што ваљано могли приказати, Али | зато прва представа у Паризу испада тако гла| тко и вигурно да природна истина иокруглина

целе игре тим лакше доведе публику у нужно расположење, да своје признање изрази, У Немачкој прве представе не испадну ни из далека тако вигурно и тако варљиво; ретко да бе не-

| увиљена природност може да покаже, јер нити | начин нити довољан број проба није кадар, да

50Ф. даде глумцу нужну вигурност и зрелост, јом има да реши своју нову задаћу.“

СРПСКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ.

(Ссаћурица и шубара) у недељу 28. јануара. Овај ко- | мад ма колико га гледали, увек ће пас занимати, јер је прпен из народнога живота. а зачињен досетком и хумором, песмом п игром. Песник је њиме подигао себи сталан сноменик на глумионици, Што се игре тиче: Недељковић, као Пантелија, није достигао свуда прототипа ове улоге» али за први пут био је добар. Соколовић беше одличан приказивач арсенијев; он се одликоваше живим геетом и опет с мером у свему. Нови глумац Петровић, као Ми | лош, пријатно нас је изненадио. Он има леп орган, прилично вештине, није без дара и добре воље. У неким моментима подсећаше нас на Ружића у млађе доба. Солга (Зорић) бејаше изврстан, онаки каквог је писац замислио. Овоме позиву одговорише веома добро Милка, (Хаџићева) па за тим Милева (Маринковићева), наредник (Суботић). брица (Рашић), Митар (Станчић) срајла (Поповићева), штупер (Божовић) и Гавра (Пешић.) Пандур (бтепић) могаше бити бољи. Жао нам је што морамо Бунића као келнера, опоменути, нека не заборавља, да је позориште у нас храм уметности, те нека не екстемпорише у својој улози

не ОВА Ив

| чаијео комендијашењу, где му није места.

којекакве будалаштине, изазивајући и друге на враћање,

| а саблажњавајући публику. која не ужива у нижој комици,

Б.

СРПСКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ.

% (Ред позоришних представа за месец фебруар.) У петак 2. фебруара: „Максим Црнојевић“. — У суботу 8. Фебруара: „Париски кочијаш“ — У уторак 6 Фебруара: „Женски рат“. — У четвртак 8. Фебруара: „дна је луда“. — У недељу 11. Фебруара: „Вампир и чизмар“. — У уторак 18. фебруара први пут: „Сеоска простота,“ У четвртак 15. Фебруара: „Избирачица.“ — У недељу 28. фебруара: „Смрт Стевана Дечанског. — У уторак 20. фебруара први пут: „Ловудска сиротица.“ — У четвр-

так 22. Фебруара: „Француско - пруски рат.“ — „Лек од пуница.“ — У суботу 24. фебруара: „Разбојници“. У понедеоник 26. Фебруара: „Тражи се васпитач“ — У

среду 28. Фебруара: „Роман сиромашног младића. — Замена: „Тамница“ — „Дона Дијана.“ — „Ни бригеша « „Јелва.“ Издаје управа српског народног позоришта.