Pozorište

об У НОВОМЕ САДУ У НЕДЕЉУ 20. ДЕЦЕМБРА 1881. гуреу~

> ПОЗОРИШТЕ «=>

УРЕЂУЈЕ А. ХАЏИЋ,

Излави свагда о дану сваке представе на по табака. — Стоји ва Нови Сад 40, а на страну 60. новч. месечно. Претплата се шаље администрацији „Позоришта“, у матичином стану, у Новоме Саду.

САРА ВЕРЕХАРДОВА.

(Наставак.)

Па каквом грозом признаје она ту етраесну, ту грешну љубав своју ! | Рћубдге. Та уа5 ош Је собе дез ћогтептв.

_Јанав... А се пот [афа] је (тетћђје је, баавоппе,“

(Федра. Ти ћеш да чујеш многих страшних ствари. Ја љубим... При спомену самога имена сва, стрепим, дрхћем.)

(И при тим речма задрхтала се у целом телу.)

Јаше... (Ја љубим...) Оепопе. Ош2 (Енона. Кога 2) Рредге. Ти соппај5 се #15 де 1 Атагопе, Се рмисе 4 Топобетрз раг тој — штете оррттб,“

(Федра. Ти познајеш сина амазонкиног, тог

кнежевића, кога сам тако дуго гонила.) Оепопе. Шрројуге! бтапда Фепх !

(Енона. Хиполита 2 Ох, велики богови!) Рћедгте. С'езђ (01 дш Ра поште!

(Федра. Ти си та, која си му изрекла име.)

Њена љубав страшан је грех, па за то не сме ни да спомене име хиполитово. Она вешто наводи Енону, своју дадиљу и повереницу, да она искаже то име, само да не би преко њених "усана, прешло признање њене грешне страсти.

Када изриче једно за другим реч: „Јаше“, (Ја љубим) одмах опажамо ужасну коб те њене грешне љубави, видимо целу трагичност, која, лежи у тој љубави њезиној.

Глас, покрети и израз на лицу, све то редом казује јасно и разговетно, да, је та љубав њезина и пропаст њезина.

У призору с Хиполитом сувише се дала занети од своје страсти. Када му исповеда, да га љуби, видимо, истина, очајну жену, коју заноси

у

слепа, –_ али глас јој и кретања била, су

ипак сувише жива за жену федриног кова. " Сара је глумица, уметница новога, модернога,

кроја. Као да је створена за салон. Глас и покрети јој немају узвишеност класичне мирноће.

Сара нема јаког гласа, али га за чудо уме употребити и за најтрагичније ствари. У висини глас јој је слаб, али за то ипак може много да учини њиме, јер загушни, тамни глас, као израз силне етрасти, може тако исто да дирне слушаоце, као и најјачи.

Страсна љубав федрина нашла је вешту приказивачицу у Сари, али очајно кајање федрино није јој пошло за руком. Видели емо, осећали смо грдан бол и големи очај Федре, коју море љубавни јади, али нас није могла потрести Федра, коју мори љута грижа савести.

Јако нас је потресла и доласком својим на крају, када је већ попила била отров, који јој мучи тело. -

· Равнодушност, коју показује према свему, и то како према ономе, што се збило, тако исто и према ономе, што ће се тек збити, поразила је све гледаоце. .

Тихо исповеда Тезеју, мужу своме, свој “5 а. да би макла руком и један једини пут. Мирно, равнодушно погледа у очи смрти, коју као да тражи отвореним, укоченим погледом ока свота. Као да види пред собом смрт, од које јој се смрзава врела крв у жилама. Још један пут погледа пуним, али укоченим погледом ока свога упред-а-се у даљину — па јој се онда тело опружи, укочи — изумире.

Истинита слика, која даје утехе души, која снажи душу, да не осећа никаква бола више на. часу смрти, када се душа ослобађа земаљских окова.